اخبارحوادث امروز بیستم تیرماه ۹۸؛

کشف ۱۲۱ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات ظفر ۴۲/ فروش کولر گازی مسروقه در سایت‌های واسطه گر

مهم‌ترین حوادث امروز بیستم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز بیستم تیرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۱۲۱ میلیارد ریال اموال مسروقه در عملیات ظفر ۴۲

سردار "مهدی معصوم بیگی"فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: موضوع مبارزه با سرقت یکی از اولویت‌های اساسی نیروی انتظامی به شمار می‌آید و در این زمینه اقدامات خاص و ویژه‌ای از جمله تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در تمامی استان‌ها انجام شده است.

وی افزود: در انتظامی استان اصفهان هم این موضوع با جدیت هرچه تمام‌تر پیگیری و علاوه بر اجرای دستورالعمل‌های صادره از مرکز اقداماتی نو و ابتکاری نیز طراحی شدند که این اقدامات با دستاورد‌های خوبی همراه بودند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: یکی از این اقدامات ابتکاری که با همکاری دستگاه قضائی استان انجام گرفت تهیه بانک اطلاعاتی دقیق از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار و کنترل و نظارت هوشمند بر رفتار آنان است که در این خصوص از ابتدای سال جاری هشدار‌های لازم ارائه و تاکید شد، در صورت هرگونه فعالیت مجرمانه بلافاصله توسط ماموران شناسایی و دستگیر خواهند شد.

سردار معصوم بیگی، گفت: در همین رابطه و در پی وصول گزارش‌هایی در خصوص وقوع سرقت در سطح استان، عملیاتی یک روزه تحت عنوان ظفر ۴۲ در قرارگاه مبارزه با سرقت فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و پس از انجام کار‌های اطلاعاتی و اقدامات علمی، تخصصی و پلیسی ویژه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: در این عملیات با ۱۴ باند که از منازل، مغازه ها، اماکن خصوصی و خودرو‌ها سرقت می‌کردند برخورد صورت گرفت و در مجموع ۳۹ سارق حرفه‌ای و سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی از کشف اموال مسروقه بسیار زیادی شامل لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه، طلاجات، سکه، تابلو فرش، دستگاه پخش خودرو، عتیقه جات و ۱۱ خودرو در بازرسی از مخفیگاه این سارقان خبر داد و گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش اموال مسروقه به دست آمده در این عملیات ۱۲۱ میلیارد ریال است.

این مقام ارشد انتظامی، سهل انگاری مردم در نگهداری اموال خود را یکی از عوامل موفقیت این سارقان برشمرد و اظهار داشت: عمده این سارقان در تحقیقات پلیس عنوان می‌کنند که به سراغ اماکن و خودرو‌هایی که فاقد تجهیزات ایمنی باشند و مراقبت‌های لازم از سوی صاحبان آن‌ها صورت نگرفته باشد، می‌روند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص نحوه تحویل اموال مکشوفه به مال باختگان نیز، گفت: نیروی انتظامی سامانه‌ای را تحت عنوان "سامانه نما" تعریف کرده که تمامی اموال مکشوفه در این سامانه به نمایش گذاشته می‌شود و مال باختگان با مراجعه به این سامانه اموال مسروقه خود را شناسایی کرده تا پس از فرآیند قانونی این اموال به آن‌ها بازگردانده شود.
 

فروش کولر گازی مسروقه در سایت‌های واسطه گر

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با مراجعه شهروند اصفهانی به پلیس فتا و در دست داشتن شکوائیه‌ای مبنی بر اینکه کولر گازی سرقت شده خود را عیناً مطابق مشخصات آن در یکی از سایت‌های تبلیغاتی مشاهده کرده است رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی عنوان داشت چندی پیش فرد یا افرادی ناشناس اقدام به سرقت کولر گازی مغازه وی کرده اند و پس از آن با تهیه عکس و درج آگهی در معرض فروش قرار داده اند، نهایتا با اقدامات تخصی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی متهم به هویت معلوم شناسایی و دستگیر شد.

وی بیان داشت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه با مدارک و فاکتور کالای شاکی و تطابق مشخصات فنی کالا، به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان توصیه کرد: شهروندان هنگام معامله از طریق سایت‌های واسطه گر مراقب کلاهبرداری‌های گسترده مجرمان سایبری باشند و حتما از هویت فروشندگان و کالای معرفی شده اطمینان حاصل کنند، اعتماد بی جا به افراد بدون داشتن شناخت کافی نسبت به آن ها، عدم آشنایی با روال قانونی خرید و فروش کالا و عدم شناخت راه‌های تشخیص کالای مسروقه از جمله دلایل به دام افتادن افراد است، همچنین شهروندان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.
 

کشف ۷ نفر شتر قاچاق در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین بیان داشت:ماموران مستقردر ایستگاه شهید "شرافت" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی گفت: این خودرو حامل تعداد ۷ نفر شتر بود که راننده مدارک و مجوز‌های مربوطه به حمل احشام را ارائه نداد و خودرو و احشام توقیف شدند.

سرهنگ ایرج کاکاوند با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه بیان داشت: ارزش شتر‌ها توسط کارشناسان ۸۵۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و احشام برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت را به آنان نخواهد داد.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.