۲۰ زخمی در حمله عناصر حزب اصلاح یمن به جنوب مارب

حمله عناصر حزب اصلاح از احزاب تحت حمایت عربستان در یمن، به مناطق قبایلی در جنوب مارب، بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

۲۰ زخمی در حمله عناصر حزب اصلاح یمن به جنوب مارببه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تلویزیون العالم، حمله عناصر حزب اصلاح از احزاب تحت حمایت عربستان در یمن، به مناطق قبایلی در جنوب مارب، بیش از ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

قبایل مارب با محکوم کردن این اقدام، آن را اقدامی برنامه ریزی شده خواندند که هدف از اجرای آن کوچاندن اجباری قبایل مخالف با ائتلاف متجاوزان و مزدوران است.

عبدالله شریف خبرنگار العالم در یمن در این زمینه گزارش داد، ائتلاف سعودی اماراتی در چارچوب طرح ترویج جنگ قبیله‌ای در مناطق تحت تسلط خویش، این بار از طریق عناصر حزب اصلاح، یکی از احزاب هم پیمان، به جنوب مارب محل اسکان قبیله اشراف یورش بردند و بیش از بیست نفر از جمله زنان و کودکان این قبیله را مصدوم کردند.

عبدالله مجاهد نمران، عضو مجلس شورای یمن از استان مارب در گفتگو با العالم برخورد عناصر حزب اصلاح با قبایل جنوب مارب را بسیار اهانت آمیز خواند و گفت، رفتار آن‌ها با اخلاق قبیله ای، دینی و نژادی منافات داشت.

حمله عناصر حزب اصلاح به قبیله اشراف در جنوب مارب با واکنش تند دیگر قبایل و دیگر ساکنان این شهر مواجه شد، برخی قبایل با صدور بیانیه ای، این رفتار را محکوم کردند و افزودند این حرکت اقدامی هدفمند و برنامه ریزی شده و هدف آن کوچ اجباری قبایل مخالف با رفتار ائتلاف متجاوزان و شبه نظامیان از این مناطق است.

منابع محلی در مارب در بیانیه‌های خود اعلام کردند، نیرو‌های متجاوز بیش از ۲۰ مزرعه را به آتش کشیدند و یازده منزل مسکونی را ویران کردند ضمن اینکه حدود ۳۰ نفر از ساکنان جنوب مارب را با خود بردند که بیشتر آن‌ها کودکان و کهنسالان هستند.

قبایل مخالف اشغالگری عربستان در استان مارب، با حملات برنامه ریزی شده ائتلاف متجاوزان و مزدورانشان مواجه هستند، حملاتی که هدف آن‌ها تغییر در ترکیب جمعیتی این مناطق و تبدیل مناطق مورد نظر به مناطق وهابی نشین با مدیریت گروه‌های تکفیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار