شهردار رشت و عوامل ذیربط در مجموعه شهرداری در واکنش به قضیه درگیری پیش‌آمده بین دست‌‌فروشان با مأموران سدمعبر شهرداری سکوت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهردار رشت و عوامل ذیربط در مجموعه شهرداری از پاسخ دادن و شفاف‌سازی در مورد علت وقوع درگیری پیش‌آمده بین دست فروشان با مأموران سد معبر شهرداری که دوشنبه ۱۷ تیر در بازار این شهر رخ داده است بین سکوت و پاسخگویی، سکوت را انتخاب کردند.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت عنوان کرد: نگاه شهردار جدید رشت این است که هرگونه خبری در مورد موضوع درگیری دست‌فروشان با مأموران سد معبر شهرداری الزاماً از طریق وبگاه رسمی شهرداری رشت منتشر شود.

علی مقصودی با بیان اینکه در مورد اتفاق پیشامده در بازار شهر رشت حرف برای گفتن بسیار زیاد است گفت: هرچند که پیرامون علل رخداد این قضیه و ریشه‌های پنهان آن مسائل بسیار زیادی باید شفاف‌سازی شود، اما با توجه به تأکیدات شهردار رشت بنده نمی‌توانم در این مورد اظهار نظری ارائه بدهم.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت با اعلام اینکه در صورت صلاحدید روابط عمومی شهرداری، وی حتماً نکاتی را پیرامون ماجرای درگیری مأموران سدمعبر شهرداری و دست‌فروشان بازار رشت ارائه خواهد داد ابراز داشت: اگر به بنده دستور مصاحبه بدهند بنده نیز متعاقب آن مسائل مهمی را بیان می‌کنم.

 با وجود پیگیری‌های انجام شده شهردار جدید ظاهراً اظهارنظر در این مورد را فعلاً به دلایلی به تعویق انداخته است.

 روز دوشنبه ۱۷ تیرماه درگیری در بازار رشت بین مأموران با یک فروشنده لباس و تعدادی از همراهانش برای ممانعت از دستفروشی رخ داد که این ماجرا در نهایت چهار تن از مأموران سدمعبر شهرداری رشت را راهی بیمارستان کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۲ تير ۱۳۹۸
بدبختا دست فروشا کجا برن کارکنن، ازدیوار مردم که نمیشه بالا رفت، همه دست فروشا هم کمو بیش زن وبچه دارن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هیدا
۱۴:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
این مامورهای سد معبر مثل سامورایی ها فقط شمشیر سامورایی کم دارن شهرداری عمدا انها را برای اعمال خشونت استخدام کرده تمام شهرداری ها از این...ها دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۸
خب چهار نفر از ماموران شهرداری رفتند بیمارستان در ازاش چند تا زا دست فروشا راهی بیمارستان یا احتمالا قبرستان شدند؟
Iran (Islamic Republic of)
Iman
۰۹:۱۶ ۲۲ تير ۱۳۹۸
ما بارها مشابه این درگیری ها دیده ایم اما دریغ از یک فکر درست حسابی !شهرداری بجای اینکه مامورانی را که اکثرانها اداب صحیح صحبت کردن را نمی داند به جان دست فروشان بیاندازد یک مکان و زمان مشخص را به آنها اختصاص دهد تا فریاد مغازه داری هم که داره مالیات میده و جلوی مغازش بساط میشه بلند نشه اینجور مسائل همه از ناکارامدی مسئولین شهرداری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۱ تير ۱۳۹۸
بایستی یک محل به جهت کسب و کار برای افراد دست فروش در نظر گرفت
Canada
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
شهرداری و دولت باید تنش را کاهش دهند .نه باعث تنش باشند .اگر شهردار و دولت خودشون بجای دست فروشان بگذارند .خوب خواهند فهمید .این قشر از جامعه باید زندگی کنند .به این سادگی محلی برای کسب و کارشون در نظر بگیرید .که مناسب برای فصول سال باشد .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا شانه چیان
۱۹:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۸
کلا افراد سد معبر رشت افراد بی ادب و بی ملاحضه ای هستند بدون توجه به جنسیت و سن سال کاملا با بی احترامی و استفاده از قدرت فیزیکی خودشان کل دارایی فرد را از آنها میگیرند من بارها شاهد این موضوع در سطح شهر بودم چون افرادی که بساط میکنند سرمایه بجز همان اجناسی که بصورت امانی خریداری کردن ندارند خواهشا به فکر افرادی که بسختی نان شب خود و خوانواده خود را تامین می کنند باشیم
Iran (Islamic Republic of)
سليمه سوخته سرى
۱۳:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۸
100% بانظر خانم زهرا شانه چيان موافقم واظهار نظرشان سنجيده است فقط توجه داشته باشند خواهش كلمه فارسى است خواهشا غلط است بفرمايند خواهش دارم يا خواهش ميكنم يا خواهشمندم.
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۸:۰۰ ۲۱ تير ۱۳۹۸
چون از دست دست فروشان پولی گیر شهر داری نمیاد باید جمع بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۱ تير ۱۳۹۸
اگر جلوی دست فروشی گرفته نشود، دیگر نباید از فروشگاه انتظار دریافت مالیات را داشت.دستفروشی رسمی بود درگذشته که مردم آن شهر فروشگاهی نداشتند ولی حالا وضع به کلی تغییر کرده است.اکثر اینها درآمد کافی دارندوهیچ کنترلی صورت نمی گیرد.ومانند قارچ گونه هر روز بیشتر می شود.الان به حدی رسیده اند که قمه وچاقوکشی نیز می کنند چرا ؟ چون احساس می کنند حق شان است.سریع نسبت به جمع آوری دست فروشان اقدام شود.چرا دربین اینها هرگونه کارهای نیز صورت می گیرد.بیکارم و نمی توانم خرج خانواده ام رادربیارم حرفی است مفت
Sweden
Majid
۱۶:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
با سلام.عزیز جان دست فروش مظلومه ولی بیشتر کشورهای دنیا دست فروش هر جا دلش بخواد نمیتونه پاتوق کنه و باید کمی هم حرف مامور را تحویل بگیره .برای مثال هیچ جای دنیا دستفروش تو مترو نمیبینی غیر از ایران ک بازار شام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۸
معمولا در گيرى با دست فروشان پيش نميايد منظور همان بساط پهن كردن و بساط فروشى است كه سد معبر ميكنند و عادتا دست فروش به زبان و قلم ميايد. درست است كه اين قشر از جامعه همه مستضعف و گنجشك روزى هستند ولى در عين حال بكار كردن انضباطى و مشاغل درست و حسابي استخدامى و حتى كشاورزى تن نميدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۸
شفاف سازی خیلی مهمه چون سوء تفاهم بر طرف میشه
اما مسئولین همیشه از شفاف سازی و بیان حقیقت می ترسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
مامور شهرداری مجری قانونه
دستفروش نیاید درگیر بشه
دستفروش به جای درگیر شدن می تونست موضوع را از طریق قانون پیگیری کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۱ تير ۱۳۹۸
دلت خوشه.قانون کجا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
قانون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۱ ۲۲ تير ۱۳۹۸
احسنت همينه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۸
دست فروشان همیشه مظلومند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ تير ۱۳۹۸
متاسفم بر کسایی رو که میخوان جلوی نون خوردن دستفروشهای محترم رو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۱ تير ۱۳۹۸
پاسخگويي وظيفه هر مسوول در هر بخش از بخشهاي اجرايي است.
Iran (Islamic Republic of)
ارش
۱۲:۰۶ ۲۱ تير ۱۳۹۸
حق با دست فروشان بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
دمشون گرم