بررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصات

فوتون تونلند یک وانت دو دیفرانسیل است که حاصل همکاری مشترک ایران خودرو دیزل با کمپانی چینی فوتون است و بیشتر آن را با نام پیکاپ ایران خودرو دیزل می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در دنیا پیکاپ‌های سایز متوسط را با رشته مهیج آفرود می‌شناسند. در ایران هم چندسالی است که به دلیل روی آوردن جوانان به رشته‌ آفرود، خودروهای دو دیفرانسیل از جمله وانت پیکاپ‌های دو دیفرانسیل مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌اند.

در این شرایط چندسالی است که یک خودروساز چینی توانسته بخشی از نیازهای جوانان علاقه‌مند به آفرود را برآورده کند. فوتون تونلند پیکاپ دو دیفرانسیلی است که به دو صورت بنزینی و دیزلی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو وارد بازار شد. شاید تصور کنید یک خودروی چینی توانایی تحمل مسیرهای آفرود در شرایط سخت را نداشته باشد، اما جالب است بدانید که این پیکاپ چینی در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. در این مقاله به معرفی و بررسی کامل خودروی فوتون تونلند ایران خودرو می‌پردازیم.

 

فوتون تونلند

فوتون تونلند یک وانت دو دیفرانسیل است که حاصل همکاری مشترک ایران خودرو دیزل با کمپانی چینی فوتون است و بیشتر آن را با نام پیکاپ ایران خودرو دیزل می‌شناسند. جالب است بدانید که این خودرو در کشورهایی نظیر استرالیا نیز عرضه می‌شود.

در نگاه اول به فوتون تونلند متوجه ظاهر با ابهت و ساده آن می‌شوید که باعث جذابیت زیاد آن بین خودروهای آفرود شده است. تونلند در نمای جلو چراغ های بزرگ و جلوپنجره کرومی زیبایی با لوگوی فوتون دارد که نقش مهمی در ابهت ظاهری تونلند ایفا میکنند.

 

فوتون تونلندنمای جانبی و پشتی شباهت‌های زیادی به تویوتا هایلوکس دارد. البته اکثر پیکاپ‌های بازار چنین طراحی ساده‌ای را برای نمای عقب انتخاب کرده‌اند.

فوتون تونلند

بر خلاف طراحی بیرون یجذاب، با ورود به کابین فوتون تونلند متوجه طراحی بیش از حد ساده و کمی ناامید کننده آن می‌شویم. همینطور به علت در نظر گرفتن فضای زیاد داخلی برای راحتی سرنشینان جلو، سرنشینان عقب باید با کمی ناراحتی در خودرو بنشینند. کیفیت مواد استفاده شده پایین است و طراحی ساده صندلی‌ها نیز در طولانی مدت باعث خستگی سرنشینان می‌شود.

فوتون تونلندتونلند با دو موتور توربودیزل و بنزینی عرضه می‌شود و به همین دلیل می‌تواند طیف وسیع‌تری از خریداران را پوشش دهد. مدل اول تونلند دارای یک موتور بنزینی 2.4 لیتری است که قابلیت تولید حداکثر 138 اسب بخار توان و 200 نیوتن گشتاور را دارد.

فوتون تونلند

 نیروی موتور نیز توسط یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چهارچرخ منتقل می‌شود (۴WD). شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو ۱۶ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوختی این خودرو نیز برابر ۱۰.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن EURO ۴ است. این خودرو برای شتاب گرفتن و سریع راندن طراحی نشده است بنابراین این مشخصات فنی در این کلاس قابل قبول است.

فوتون تونلند

مدل دیگر تونلند دارای موتور دیزلی چهار سیلندر ۲.۸ لیتر توربودیزل است که حداکثر توان آن ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور خروجی آن ۳۶۰ نیوتن متر است. همانطور که می‌دانید در خودرو‌های آفرود و پیکاپ، گشتاور از اهمیت بالاتری نسبت به توان موتور برخوردار است.  شتاب ۰-۱۰۰ این موتور نیز ۱۴ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعتی برابر ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دارد. مصرف سوخت آن نیز ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

البته توجه داشته باشید که گازوئیل جایگاه پایینی در بین سوخت‌های خودرو دارد، زیرا وجود زیاد گوگرد در گازوئیل، در دراز مدت سلامت موتور‌های توربودیزل را تهدید می‌کند.

بررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصاتبررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصاتبررسی پیکاپ‌دوکابین‌فوتو‌ن + مشخصات

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار