جمعیت افغانستان طی 15 سال گذشته حدود پنجاه درصد افزایش یافته است

اداره مرکزی احصائیه افغانستان اعلام کرد که جمعیت تقریبی این کشور در سال جاری خورشیدی به بیش از سی و دو میلیون نفر رسیده است که این 46 درصد افزایش را نسبت به آمار تخمینی پانزده سال گذشته نشان می‌دهد.

جمعیت افغانستان طی 15 سال گذشته حدود پنجاه درصد افزایش یافته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره مرکزی احصائیه افغانستان اعلام کرد که جمعیت تقریبی این کشور در سال جاری خورشیدی به بیش از سی و دو میلیون نفر رسیده است که این 46 درصد افزایش را نسبت به آمار تخمینی پانزده سال گذشته نشان می‌دهد.

احمد جاوید رسولی، رئیس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات افغانستان در مراسم تجلیل از روز جهانی نفوس در کابل گفت که نفوس جهان در سال 1974 ‌چهار میلیارد نفر بوده و این آمار در سال 2011 به 7 میلیارد افزایش یافته است. افغانستان هم از جمله کشورهایی به شمار می‌رود که رشد نفوس در آن چشمگیر دانسته شده است.

رسولی بیان داشت که در سال 2004 میلادی مجموع نفوس افغانستان 21.6 میلیون نفر تخمین زده شده بود، اما تا سال 2018 این آمار با ده میلیون افزایش به 31.6 نفر میلیون رسیده است.

وی خاطر نشان ساخت که اگر وضعیت همینگونه ادامه یابد شمار نفوس کشور تا سال 2050، دو برابر خواهد شد.

به گفته وی، میزان باروری هر زن در افغانستان 5.3 طفل گزارش شده در حالیکه این میزان در چین 1.6، ترکمنستان 2.1، ایران 1.9، پاکستان 3 و تاجکستان 2.8 کودک می‌باشد.

آقای رسولی بیان داشت که شمار اعضای هر خانواده در افغانستان حد اوسط 7 نفر تخمین زده شده که در مقایسه با کشورهای همسایه به مراتب بلندتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار