مرگ ۱۶۳ نفر امسال در تصادفات مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۶۳ نفر سه ماه امسال در تصادفات جاده‌ای جان باختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۶۳ نفر شامل ۱۳۱ مرد و بقیه زن سه ماه امسال در تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشت.

وی افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۱۱۴ مورد با افزایش یک درصدی و محور درون شهری با ۴۹ نفر با افرایش ۲۳ درصدی فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میان درود با ۳۵، بابل با ۲۴و آمل با ۱۸ مورد بیشترین و رامسر با ۲ فوتی کمترین شهر گزارش شده است ودر زمان وقوع تصادف ۶۱ نفر از افراد عابرین پیاده، ۳۶ نفر موتور سوار، ۳۴ نفر سرنشین، ۲۸ نفر راننده، و ۴ مورد هم دوچرخه سوار فوت شدند.

وی با بیان اینکه اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است افزود: در سه ماه امسال، ۴ هزار و ۱۶۵ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشت.

عباسی گفت: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

انتهای پیام/ م

آخرین آمار جان باختگان تصادفات جاده‌ای در مازندران

برچسب ها: حوادث ، پزشکی قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار