معاون کمیسیون انتخابات:

هیچ یک از ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ناظران خود را معرفی نکرده اند

معاون کمیسیون انتخابات افغانستان گفت تاکنون هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ناظران خود را به این کمیسیون معرفی نکرده اند.

هنوز هیچ یک از ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ناظران خود را معرفی نکرده اندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اورنگ زیب، معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت تاکنون هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ناظران خود را به این کمیسیون معرفی نکرده اند.

وی اظهار داشت: علیرغم گذشت زمان زیاد از آغاز توزیع اعتبارنامه نظارت، تاکنون هیچ یک از ۱۸ نامزد انتخابات ریاست جمهوری ناظران شان را برای اخذ اعتبارنامه انتخاباتی به این کمیسیون معرفی نکرده‌ است.

معاون کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افزود: تنها شمار محدودی از نهادهای ناظر انتخاباتی و احزاب سیاسی برای دریافت این اعتبارنامه به کمیسیون مستقل انتخابات ناظر معرفی کرده اند.

وی رقم دقیق مراجعان برای دریافت کارت نظارت بر انتخابات را اعلام نکرد اما بیان داشت: تاکنون چندین حزب و نهاد مدنی بر اساس لایحه کمیسیون مستقل انتخابات، اعتبارنامه نظارت را از سوی این کمیسیون دریافت کرده اند.

اورنگ زیب از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و آن تعداد از احزاب که تاکنون ناظران شان را به این نهاد معرفی نکرده اند درخواست کرد که هرچه زودتر برای دریافت اعتبارنامه مراجعه کنند.

گفتنی است که بر اساس تقویم انتخاباتی، روند صدور اعتبارنامه نظارتی از ششم ثور/ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و در سی ام ماه سنبله/ شهریور پایان می یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار