فارغی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زیان ۲ هزار میلیارد تومانی صنعت مرغداری

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه گفت: صنعت مرغداری در سه ماهه ابتدای سال، حدود ۲ میلیارد تومان متضرر شده است.

زیان ۲ هزار میلیارد تومانی صنعت مرغداری/قیمت واقعی هر قطعه جوجه یکروزه ۳ هزار و ۲۰۰ تومان استغلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه با نرخ تمام شده خود فاصله دارد، اظهار کرد: هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۲ هزار و ۱۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار داد و ستد می‌شود، در حالیکه قیمت تمام شده این محصول بدون احتساب سود حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی قیمت واقعی هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با بازشدن صادرات و رفع محدودیت‌ها پیش بینی می‌شود که قیمت جوجه یکروزه ظرف یک تا ۲ هفته به نرخ واقعی خود برسد.

فارغی با انتقاد از واردات گوشت مرغ افزود: با وجود انباشتگی گوشت مرغ ناشی از فقدان ذخیره سازی به موقع، اما مسئولان دولتی به دنبال واردات گوشت مرغ هستند که این امر ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با بیان اینکه صنعت مرغداری در سه ماهه ابتدای سال رقمی حدود ۲ هزار میلیارد تومان متضرر شدند، بیان کرد: اگرچه از ابتدای تیر، قیمت مرغ و جوجه یکروزه تا حدودی در بازار بهبود یافته است، اما همچنان مرغداران با مشکلات متعددی روبرو هستند.


بیشتر بخوانید: انتقاد تولیدکنندگان از ثبات نرخ مرغ در ۶ ماه گذشته/ همگرایی بخش دولتی و خصوصی برای مقابله با تحریم امری ضروری است


وی درباره آخرین وضعیت تولید جوجه یکروزه گفت: براساس آمار در خرداد ۱۱۶ تا ۱۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی شد که در تیر ۵ تا ۶ میلیون قطعه به این رقم اضافه شده است که با رفع محدودیت‌های صادراتی باید این میزان به بازار‌های هدف صادر شود.

فارغی با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به آنکه تولید مرغ جوابگوی مصرف داخل و بازار صادراتی است، از این رو انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر محدودیت‌های صادراتی برداشته شود و مسئولان توجه جدی به تولید داخل داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با ۴۰ درصد ظرفیت واحد‌های خود کار می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به آنکه این امر در افزایش هزینه‌های تولید تاثیرگذار است، تقاضا دارم مسئولان تصمیمات زمان بحرانی را با زمان عادی از یکدیگر متمایز کنند.

انتهای پیام/

محدودیت های صادرات جوجه یکروزه هر چه سریع تر باید رفع شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار