شمارش معکوس تسویه حساب کارگران معدن یورت نواخته شد/ پایان تیرماه معوقات به دو ماه کاهش می‌یابد

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، گفت: معوقات کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر از ۱۷ ماه که از سالهای گذشته وجود داشته به پنج ماه رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، گفت: معوقات کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر از ۱۷ ماه که از سال‌های گذشته وجود داشته به پنج ماه رسیده است.

اخوان مهدوی در خصوص معوقات کارگران، گفت: کارگران معدن زمستان یورت از سال‌های گذشته ۱۷ ماه معوقات داشتند و به مرور این معوقات کمتر شده و به ۵ ماه رسیده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، با اشاره به اینکه این معوقات مربوط به دو ماه از سال ۹۶ و سه ماهه نخست امسال است، تصریح کرد: امسال پرداخت به کارگران در هر ماه صورت گرفت، اما این پرداخت مربوط به مطالبات قبلی آن‌ها بوده است. بر اساس قول‌هایی که داده شده تا پایان تیرماه مطالبات دو ماه سال ۹۶ و فروردین امسال نیز پرداخت خواهد شد و معوقات به دو ماه کاهش می‌یابد، با توجه به افزایش قیمت ذغال سنگ، کارفرمایان اهتمام ویژه‌ای به پرداخت معوقات کارگران دارند.

علی اخوان مهدوی اظهار کرد: سالانه به طور مستمر در چهار مرحله به صورت برنامه‌ریزی شده از معادن استان بازدید می‌کنیم، البته به صورت موردی نیز بازدید‌هایی را از معادن داریم.

وی با بیان اینکه نگهداری از تونل‌های معدن باید به طور مستمر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان ورودی و خروجی هوا با توجه به هر فصل تغییر می‌کند بنابراین باید تهویه تونل در هر فصل تغییر کند.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در خصوص وضعیت ایمنی معدن زمستان یورت آزادشهر، گفت: وضعیت نگهداری فیزیکی تونل و سیستم تهویه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

اخوان مهدی خاطرنشان کرد: البته با توجه به استفاده از تجهیزات قدیمی و بکارگیری روش‌های قدیمی در استخراج از معادل زغال سنگ استان، کار در این معادن با سطح ریسک بالایی در حال انجام است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۴ کارگر شامل ۳۰۹ نیروی پیمانکاری و ۲۵ نیروی شرکتی در این معدن مشغول به کار هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ب

وضعیت پرداخت معوقات کارگران زمستان یورت آزادشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.