براساس اعلام وزارت نیرو؛

مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قرار دارد

طبق بررسی نقشه پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور، شهرستان مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قرار داشته است.

روابط/مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قرار داردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو (پاون)، درنقشه پهنه‌بندی امروز مصرف برق کشور، شهرستان مشهد همچنان در محدوده قرمز مصرف قرار داشته و کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در این کلانشهر برای حفظ پایداری شبکه الزامی اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، رعایت الگوی بهینه مصرف برق از سوی مردم بجز استان خراسان رضوی، در تمامی استان‌های کشور وضعیت پایداری شبکه را تثبیت کرده و در محدوده سبز مصرف قرار داده است.

بر همین اساس، مصرف برق در استان خراسان رضوی همچنان در محدوده زرد قرار داشته و لازم است مشترکان این استان الگوی کاهش پنج درصدی مصرف را در جهت حفظ پایداری و استمرار عرضه برق مطمئن به مرحله اجرا بگذارند.


بیشتر بخوانید: شناسایی بیش از ۴ هزار دستگاه ماینر در پایتخت


پیک روزانه شبکه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ اعلام شده و مشترکان می‌توانند با انتقال مصارف به ساعات پایانی شب یا اوایل صبح نقش بسزایی در کاهش مصرف و پایداری شبکه ایفا کنند.

استفاده از نور طبیعی روز در ساختمان‌ها، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه و عدم استفاده همزمان وسایل برقی و انتقال مصارف لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین ظرفشویی، جارو برقی، اتو و لباسشویی به ساعات غیرپیک از جمله راهکار‌های ساده کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق خانوار‌ها در ساعات اوج بار شبکه اعلام شده است.

 

انتهای پیام/

 ضرورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در کلانشهر مشهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار