مراجعه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار سرپایی به بیمارستان های استان کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:در حوزه درمان دانشگاه دارای ۱۷ بیمارستان در سطح استان است که در سال ۹۷ بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه سرپایی، ۲۳۰ هزار بستری و ۱۳۱ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار بیمار سرپایی به بیمارستان های استان کرمانشاهبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، مرادی رییس دانشگاه  علوم پزشکی کرمانشاه در جمع اعضای شورا‌های امر به معروف و نهی ازمنکر و ستاد اقامه نماز ادارات استان مطرح کرد :دانشگاه علوم پزشکی به دلیل وظایف متعدد، گستردگی کار، مراجعین زیاد و شبانه روزی بودن و اورژانسی بودن خدمات دارای جایگاه ویژه‌ای در جامعه است که رعایت قوانین و مقررات در این مجموعه خود نوعی امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: در حوزه درمان دانشگاه دارای ۱۷ بیمارستان در سطح استان است که در سال ۹۷ بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار مراجعه سرپایی، ۲۳۰ هزار بستری و ۱۳۱ هزار عمل جراحی در این بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

مرادی بیان کرد : در دانشگاه علوم پزشکی مجموعا ۵۲۰۰ دانشجو از مقطع کارشناسی تا فوق تخصص و PHD مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: بر اساس اسناد بالا دستی از سال ۹۲ تا کنون دانشگاه علوم پزشکی ۵ دوره موفق به کسب رتبه برتر در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و دو دوره در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز موفق به کسب رتبه برتر در حوزه ستاد اقامه نماز شده است.

به گفته این مقام مسئول در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، در این دانشگاه مجموعا ۱۱۳ شورای و ۴۸۰ عضو فعال وجود دارد.

وی بیان کرد : از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ملاقات و عیادت از بیمار است که متاسفانه این سنت حسنه در بیمارستان‌ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

 مرادی ادامه داد:  بیمارستان امام رضا (ع) با ۲۵۰۰ نیرو و ۸۰۰ تخت فعال که با راه اندازی مرکز‌سوانح و سوختگی و مرکز جامع سرطان به یک هزار تخت افزایش می‌یابد، روزانه ۱۷ تا ۲۵ هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که این حجم گسترده از مراجعین موجب اختلال در امر درمان بیماران می‌شود.

وی بیان کرد :  از ائمه جماعات، صدا و سیما و خبرنگاران درخواست می‌کنیم با فرهنگ سازی در حوزه ملاقات و عیادت از بیمار به عنوان یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه را یاری کنند.

انتهای   پیام/ز

 

فرهنگ سازی در حوزه ملاقات و عیادت از بیمار  از مصادیق امر به معروف و نهی از منکراست

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار