کاهش ۱۲/۳ درصدی حوادث ناشی از کار آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از کاهش ۱۲/۳ درصدی حوادث ناشی از کار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا نقی زاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: تعداد حوادث ناشی از کار در سال گذشته ۵۷۰ مورد بوده که ۹۸ درصد حادثه دیدگان را مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل داده اند.

این مقام مسئول درخصوص حوادث ناشی از کار منجر به فوت گفت: در سال ۹۷ تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۳۱ مورد بوده است.

نقی زاده ادامه داد: آمار حوادث منجر به نقص عضو از ۳۱ مورد به ۱۸ مورد و حوادث منجر به قطع عضو از ۴۳ مورد به ۳۲ مورد کاهش داشته است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش ایمنی در بخش صنعت، تولید و ساختمان اعلام کرد: بخش صنعت و تولید با ۱۴۲ مورد حادثه بیشترین تعداد حوادث در سال ۹۷ را داشته که ۱۲ مورد آن منجر به فوت شده است و در بخش ساختمان نیز ۳۰۷ مورد حادثه ثبت شده که ۸ مورد آن منجر به فوت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در بررسی آمار علل و حوادث ناشی از کار سال ۹۷ عنوان کرد: بیش از ۷۸ درصد علل بروز حوادث در اثر عدم نظارت، عدم آموزش و شرایط نا ایمن کارگاه بوده که قصور آن متوجه کارفرما و کمتر از ۲۲ درصد بدلیل رفتار نا ایمن کارگران و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی است.

نقی زاده فرسودگی تجهیزات و ماشین آلات در بسیاری از صنایع، شرایط نا ایمن کارگاه‌ها و عدم نظارت موثر را دلایل شایع بروز حوادث ناشی از کار عنوان کرد و افزود: کار فرمایان برای بهره مندی از خسارات پرداختی توسط شرکت‌های بیمه‌ای در حوادث ناشی از کار معمولا دفاع مؤثری از خود نمی‌کنند و این امر موجب شده که علل بروز حوادث بیشتر متوجه کارفرمایان شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی اجرای آیین نامه اخذ صلاحیت ایمنی پیمانکاران و الزام پیمانکاران به اخذ صلاحیت ایمنی، اجرای مدل خود بازرسی و استقرار مسئول ایمنی در کارگاه ها، کیفیت بخشی به بازرسی‌های انجام شده توسط بازرسان کار و ارائه آموزش‌های ایمنی به کارگران و کارفرمایان و پیمانکاران در سطح استان را از برنامه‌های موثر و محوری این اداره کل در کاهش حوادث ناشی از کار عنوان کرد.

 

انتهای پیام/م

 

کاهش حوادث ناشی از کار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.