آیت الله ری شهری در قم:

حربه امروز دشمنان خدشه دار کردن کرامت جامعه ایرانی است

تولیت آستان عبدالعظیم حسنی گفت:امروز دست‌های پشت پرده برای خدشه‌دار کردن کرامت جامعه ایرانی دست‌ به‌ دست هم داده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله محمدمحمدی ری شهری،تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی روز یکشنبه ۲۳ تیرماه در «سومین همایش علمی امام رضا (ع)، آموزه‌ها و رویکردها» در مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی (ره) قم اظهار کرد: در دنیای معاصر دست‌های پشت پرده و برنامه‌ریزی‌های پیچیده‌ای برای خدشه‌دار کردن کرامت جامعه ایرانی دست‌به‌دست هم داده‌اند که در این شرایط با پایبندی و عمل به آموزه‌های اهل‌بیت (ع) می‌توان از این گردنه‌های دشوار به‌راحتی عبور کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دوران امامت امام رضا (ع) بر روی علمیت اهل بیت (ع) تأکید شده است، گفت: هیچ‌گونه جدایی بین قرآن و اهل‌بیت وجود ندارد، سخنان و محاسن کلام اهل‌بیت (ع) همان محاسن قرآن کریم است، محاسن قرآن کریم زمانی به‌درستی فهمیده می‌شود که از طریق اهل‌بیت (ع) منتقل شود.

رئیس موسسه فرهنگی دارالحدیث افزود: در این دوران بود که اقدامات پر اهمیتی همچون زمینه‌سازی برای تولد و دوران جدید امامت حضرت، ولی عصر (عج) و آماده‌سازی جامعه برای ورود به دوران غیبت شکل گرفت.

آیت الله ری شهری تصریح کرد: تکثر نحله‌های فکری و فرهنگی و مبارزه با آن‌ها برای اثبات حقانیت و مرجعیت علمی تشییع رویکرد اصلی امام هشتم بود.

وی با بیان اینکه قرآن منهای اهل بیت (ع) کتابی صامت است، اظهارکرد: محاسن قرآن در صورتی دیده می‌شود که از طریق اهل بیت (ع) به ما ابلاغ شود. موضوعی که امروز برای تمام بشریت مطرح است، تلاش امام رضا (ع) برای مرجعیت علمی در بین اهل بیت (ع) است.

وی یادآور شد: نکته‌ای که به ذهن می‌رسد این است که چرا معصوم می‌فرماید اگر مردم زیبایی‌های سخن ما را بشنوند جذب مکتب ما می‌شوند و چرا مردم را به قرآن دعوت نکرده است؟ برای این پرسش می‌توان پاسخ‌هایی طرح کرد؛ از جمله اینکه قرآنی که از اهل بیت جدا بوده و صامت است، به خودی خود ارزشی ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) گفت: محاسن قرآن در صورتی دیده می‌شود که از طریق اهل بیت (ع) به ما ابلاغ شود و امیرالمومنین (ع) در جریان حکمیت فرمودند که این کتاب صامت بوده و من باید بگویم قرآن چه می‌گوید.

آیت الله ری شهری، اهل بیت (ع) را قرآن شناسان حقیقی دانست و ادامه داد: مهم‌ترین نوع تفاسیر، تفسیری است که بر اساس شیوه اهل بیت (ع) تدوین می‌شود و کتاب پرتوی از تفسیر اهل بیت (ع) آغاز یک حرکت در مرجعیت علمی اهل بیت در تفسیر است.

انتهای پیام ش

سخنان آیت الله ری شهری در سومین همایش علمی امام رضا (ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.