پایش وضعیت ارتباطی ۲۰۲۰ روستای آذربایجان‎شرقی

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎شرقی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ارزیابی وضعیت ارتباطی روستا‌ها در راستای ایجاد ایران هوشمند، از شروع این طرح در آذربایجان‎شرقی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در راستای اجرای پروژه پایش و ارزیابی وضعیت ارتباطی ۲۰۲۰ روستای این استان با هدف بررسی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات روستا‌های کشور و برنامه‎ریزی برای بهبود وضعیت مناطق محروم و کم‎برخوردار، جلسه آموزش و توجیه تیم‎های پایش با حضور ۴۰ نفر از کارشناسان فنی اداره کل ICT استان، اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر، اداره ارتباطات زیرساخت استان و شرکت مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

سرپرست اداره کل ICT استان، کاهش شکاف دیجیتالی مناطق روستایی با مناطق شهری را از مهم‎ترین اعداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: از روز شنبه پایش وضعیت ارتباطی روستا‌های استان توسط تیم‎های متشکل از ادارات و شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات آغاز می‌شود.

مهدی خرامش تصریح کرد: این طرح برای پایش وضعیت پوشش تلفن همراه و دیتا و شناسایی نقاط قوت و ضعف آن‎ها در استان اجرا می‎شود.

وی افزود: در این پایش‎ها، بانک اطلاعاتی مستندی از وضعیت روستا‌های استان و استفاده‎کنندگان از شبکه ملی اطلاعات بدست می‎آید که با استفاده از آن برنامه‎ریزی برای بهبود ارتباطات مناطق روستایی انجام می‎شود.

 

انتهای پیام/ش

اهمیت اجرای طرح ارزیابی وضعیت ارتباطی روستا‌ها

برچسب ها: مخابرات ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.