شاهکار فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی/ سقوط والیبال دانشجویان ایران از عرش به فرش

تیم ملی والیبال دانشجویان ایران در مسابقات یونیورسیاد ۲۰۱۹ در رده هجدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی دانشجویان کشورمان در سی امین دوره مسابقات یونیورسیاد با کسب ضعیف‌ترین نتایج در جایگاه هجدهم جهان قرار گرفت. والیبال یکی از امید‌های اول کسب مدال این دوره از رقابت‌ها بود. والیبال ایران یکی از مستعد‌ترین رشته‌ها است که مقابل حریفانش حرف زیادی برای گفتن دارد.

والیبال

علی پور عروجی سرمربی تیم ملی والیبال دانشجویان پس از شکست‌های متوالی در مسابقات یونیورسیاد عذر خواهی کرد، اما چاره این نتیجه‌ی ضعیف عذر خواهی نیست. نکته‌ی مهم دیگر حضور حامد معدنچی ملی پوش سابق والیبال کشورمان به عنوان مربی کنار تیم بود، اما به او اجازه‌ی همراهی تیم در ایتالیا را نداده بودند. این اقدام ضعف مدیریتی فدراسیون ورزش‌های دانشجویان را می‌رساند که چرا مربی که اجازه همراهی تیمش را در مسابقه ندارد باید به تیم تمرین دهد؟

کنار زدن آرمات برای هدایت تیم ملی والیبال دانشجویان

تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های یونیورسیاد در دوره‌ی قبلی با هدایت مسعود آرمات به قهرمانی رسید. پس از این قهرمانی فدراسیون برای جذب دوباره آرمات هیچ اقدامی نکرده و او جذب تیم ملی نوجوان شد. چرا فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی مربی که توانسته ایران را قهرمان کند کنار زده است؟ شاید اگر فدراسیون از آرمات و کادر فنی اش برای این دوره از رقابت‌ها حمایت می‌کرد اکنون تیم ملی نتایج بهتری را کسب می‌کرد. به غیر از سرمربی تیم، فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی در سقوط ۱۸ پله‌ای ایران در رده بندی جهانی مقصر اصلی هستند.

تیم ملی والیبال دانشجویان ایران در این دوره ۳ باخت مقابل تیم‌های لهستان، فرانسه و کانادا داشت و تنها یک پیروزی مقابل چین کسب کرد. سطح تیم‌های اروپایی بالاتر است، اما دلیل نمی‌شود مقابل این تیم‌ها به صورت متوالی نتیجه شکست را ثبت کنیم.

کارخانه: نتایج والیبال در یونیورسیاد ضعیف بود

مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من بازی‌های تیم ملی دانشجویان را ندیدم و نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم، اما نتیجه‌ای که کسب شده برای والیبال کشور ما بسیار بد است. امسال، سال خوبی برای این رشته ورزشی در کشور ما بود، اما خروجی تیم ما در مسابقات دانشجویان جهان خیلی بد بود. وقتی سال گذشته اول شدیم نباید به پله هجدهم سقوط کنیم.

او در ادامه بیان کرد: مسعود آرمات سرمربی سابق تیم ملی برای والیبال دانشجویان زحمت زیادی کشید تا تیم را به مقام قهرمانی برسد و نباید این تلاش‌ها نادیده گرفته می‌شد. هر چند نام تیم‌هایی که با ما بازی داشتند بسیار بزرگ بود، اما تیم ما هم بسیار با قابلیت است. در حال حاضر هم سرمربی تیم علی پور عروجی مسئول برد و باخت تیم است و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

حمیدی: نفرات حاضر در تیم ملی قدرت فردی بالایی ندارند

جمشید حمیدی کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بدون هیچ تردیدی در مسابقات پایاپای که رقابت نزدیک است نقش سرمربی بسیار جلوه می‌کند و ست آخر مسابقه ست جدال مربیان است که نقش بالای مربی مشخص می‌شود. مشکل تیم ملی دانشجویان ما فقط کادرفنی نبود بلکه ایراد اصلی از خود فدراسیون است. مسعود آرمات با این تیم سال گذشته قهرمان جهان شد و خودش می‌گفت پس از کسب این افتخار فدراسیون دانشجویی به هیچ وجه سراغ او نرفته است. پس از اینکه هیچ سرمربی مسئولیت این کار را نپذیرفت به آرمات تعارف زده شد. در هیچ جای دنیا مربی تیم قهرمان را تغییر نمی‌دهند بلکه او را با چنگ و دندان حفظ می‌کنند.

او در ادامه عنوان کرد: فدراسیون دانشجویی ما فکر می‌کند که هر گردی گردو است. بازیکنان دور قبل هر چند تمرینات زیادی نداشتند، اما افراد باتجربه‌ای بودند در حالی که بازیکنان امسال قدرت فردی بالایی نداشتند و در تیم‌های باشگاهی خودشان هم ضعیف عمل می‌کردند. با ۲ مربی نمی‌توان نتیجه گرفت و در هر تیم موفقی تعداد اعضا کادرفنی بیشتر است.


بیشتر بخوانید:

شکست تیم ملی والیبال دانشجویان ایران مقابل لهستان

شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل فرانسه در دیداری نفس‌گیر

۲۴ والیبالیست در مرحله دوم اردوی انتخابی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
میزان انتقاد از تیمی که دوره قبل قهرمان جهان شده و الان هیجدهم کمتر از میزان انتقاد به تیم ملی بزرگسالان است که دوره پیش یازدهم شد و الان پنجم!
جالب نیست؟؟
آخرین اخبار