معاون امورعمرانی فرمانداری شاهرود خبر داد؛

پرداخت ۱۵۴ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده استان

حسن ترکمانی گفت: پرداخت ۱۵۴ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت دیده استان بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن ترکمانی معاون امورعمرانی فرمانداری شاهرود گفت:: ۸۲میلیارد ریال اعتبار بلاعوض و ۷۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان سمنان اختصاص یافت.

وی افزود: ۴۰ میلیارد ریال از اعتبار یاد شده پس از تصویب کارگروه استانی آماده پرداخت به خسارت دیدگان بخش کشاورزی استان در سیل فروردین است.

معاون امورعمرانی فرمانداری شاهرود با بیان اینکه وزارت کشور بعد از سیل فروردین برای حمایت از خسارت دیدگان، سامانه سجاد را راه اندازی کرد،اظهار داشت: اعتباراتی در هیأت وزیران تصویب شد و به استان‌های آسیب دیده ابلاغ گردید که همه اشخاص حقوقی و حقیقی مانند کشاورزان، دامداران، بهره برداران و دستگاه‌های اجرایی در این سامانه ثبت خسارت کنند.

وی از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب شهری و روستایی، امور عشایری، توزیع برق، شهرداری و دهیاری‌ها خواست در صورت بروز خسارت، موارد را در سامانه ثبت کنند تا بر اساس آن اعتبارات لازم تخصیص یابد.

ترکمانی از ثبت ۳۲۰ پرونده خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان شاهرود در سامانه سجاد خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۲۸۰ پرونده در کارگروه‌های نظارت بازرسی و دیوان محاسبات تأیید شده است.

وی ادامه داد: اعتباراتی به عنوان تسهیلات قرض الحسنه هم توسط تعدادی از بانک‌ها پس از بازدید کارگروه و تأیید موارد و تصویب، به کشاورزان خسارت دیده پرداخت می‌شود.

ترکمانی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی خسارت دیده در سیل فروردین ماه باید فرم‌های جدید را پر کرده و در اختیار فرمانداری قرار دهند، گفت: پس از ارائه فرم‌ها توسط کارگروه بازدید انجام شده و در صورت تأیید به استان ارسال می‌شود تا پس از طرح موضوع در نشست استانی اعتبار لازم تخصیص یابد.

معاون امور عمرانی فرمانداری شاهرود با بیان اینکه اعلام موارد خسارت دیده دستگاه‌های اجرایی باید واقعی باشد، تصریح کرد: با مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان مکاتبه شده و فرم‌های هشتگانه لازم در اختیار آن‌ها قرار گرفته تا پس از تکمیل و اعلام موارد خسارت در اختیار فرمانداری قرار گیرد و توسط دفتر امور شهری و شورا‌ها در سامانه سجاد ثبت شود.

انتهای پیام / م

ثبت ۳۲۰ پرونده خسارت دیدگان بخش کشاورزی شهرستان شاهرود در سامانه سجاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار