تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کازرون

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کازرون گفت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با هدف حمایت از تولیدات بهره بردارن کشاورزی شهرستان کازرون تشکیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی مدیرجهادکشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه کازرون از قطب‌های تولید محصولات زراعی، باغی، دامی در استان فارس بوده و راه‌اندازی این صندوق برای حمایت از این بخش‌ها ضروری است، گفت: تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان کازرون گامی مهم و اساسی برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: یکی از مزایای راه اندازی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، پرداخت وام به بهره برداران با کارمزد ۴ درصد است و با توجه به اینکه بانک‌ها وام‌هایی با درصد سود بالا اعطا می‌کنند این موضوع بسیار با اهمیت خواهد بود و صندوق بعد از تشکیل و انتخاب اعضا می‌تواند فعالیت خودرا در ارائه وپرداخت تسهیلات با نرخ ارزان و قرض الحسنه به کشاورزان شروع کند.

رشیدی، با توجه به اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده گفت: سهم آورده بهره برداران و کشاورزان در این صندوق ۵۱ درصد و سهم دولت ۴۹ درصد است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان قیمت به اعضا، مدیریت بهینه تسهیلات بخش کشاورزی و تأمین مالی در بخش نهاده‌ها و خرید توافقی از دیگر مزایای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی است، گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی که مستقل و مردمی است با برنامه ریزی خوب هیات مدیره می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و اعتماد بهره برداران و کشاورزان به صندوق بهترین سرمایه برای آن محسوب خواهد شد.
انتهای پیام/م

تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کازرون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار