گندمکاران کردستانی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند

گندمکاران استان کردستان تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات فروش محصول مازاد بر نیاز خود از محل خرید تضمینی دریافت کرده اند.

گندمکاران کردستانی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال دریافت کردندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه پرداخت بهای گندم کشاورزان این استان از روز یکشنبه ۲۳ تیر آغاز شده است، گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزانی که گندم خود را تحول مراکز خرید داده، واریز شده است.

خالد جعفری اظهار داشت: از ۱۳ تیر کار خرید تضمینی گندم در سطح استان آغاز شده و براساس برنامه ریزی سراسری صورت گرفته حدود ۱۰ روز پس از تحویل گندم به مراکز، کل بهای گندم به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید گندم در کردستان تاکنون به ۱۳۰ هزار تن رسیده است، اضافه کرد: کل بهای محصول کشاورزانی که تا ۱۹ تیر ماه گندم خود را تحویل مراکز خرید تضمینی داده و لیست آن‌ها به بانک ارسال شده به حسابشان واریز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: میانگین قیمت بهای خرید هر یک کیلوگرم گندم در استان ۱۷ هزار و ۲۰۰ ریال بود که این نشان از کیفیت و مرغوبیت گندم استان کردستان دارد.

جعفری تاکید کرد: در سال جاری ١٠٠درصد بهای گندم در یک مرحله به حساب گندمکاران واریز می‌شود.

امسال در بیش از ۹۳ مرکز محصول مازاد بر نیاز گندمکاران این استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود که ۷۰ مورد از این مراکز را سازمان تعاون روستایی کردستان تجهیز و راه اندازی کرده است.

در سال جاری ۵۷۲ هزار هکتار از مزارع این استان زیر کشت گندم رفته و پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از این محصول تولید شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشین صمدی
۱۶:۵۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
ای کاش هرمسئولی سازوکارلازم را توپرداخت پول گندم کشاورزان رانمیدونه الکی شعارنمیداد.چون خودمردم بسیارآگاه داناترندوبیشتر مردم رادلسرد وسرخورده نمیکردن.این افراددم ازحمایت ازتولیدوخودکفایی هم میزنن.واقعا" که
راه قاچاق و...باهمین تصمیم ها بازمیشه.