شبکه العربیه با انتشار تحلیل‌های خود به دنبال ایجاد تنش و اختلاف میان کشور‌های مختلف بوده که در این گزارش به مرور آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گاف‌های سیاسی و عملکرد غیر حرفه‌ای شبکه العربیه  باعث شده تا نه تنها کشور‌های مخالف با سیاست‌های عربستان در منطقه بلکه کشور‌های همسو با ریاض نیز علیه عملکرد این اهرم رسانه‌ای ریاض که دردسر‌های زیادی برای مقامات این کشور به همراه داشته موضع گیری داشته باشند.

کلکسیون گاف‌ها و دروغ‌های شبکه بن‌سلمان‌پسند «العربیه»/ از توطئه‌ برای حاج قاسم تا توییت جنجالی که حذف شد!

شبکه العربیه با انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌های خود به دنبال ایجاد تنش و اختلاف میان کشور‌های مختلف است.به عنوان مثال مدتی قبل یک مستند از شبکه العربیه در مورد صحرای غربی باعث تنش در روابط میان عربستان سعودی و مغرب شده بود.

این شبکه که از حمایت جدی مقامات ریاض به ویژه محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان برخوردار است در زمینه انتشار شایعات و تحلیل‌های دروغین به نوعی سرآمد به شمار می‌آید.

العربیه اخیراً نیز با انتشار شایعه فوت الباجی قاید السبسی رئیس جمهور تونس بحث و جدل‌های فراوانی را در این کشور ایجاد کرد. گرچه شبکه العربیه بعد از انتشار این شایعه عذرخواهی کرد، ولی این اقدام العربیه باعث به وجود آمدن تنش‌های زیادی در تونس شد به طوریکه واکنش مقامات بلند پایه این کشور را نیز برانگیخت.

یکی دیگر از رسالت‌های شبکه العربیه این است که در جریان جنگ یمن و تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه این کشور دستاورد‌های نیرو‌های مقاومت یمن را کم اهمیت جلوه دهد به طوریکه بعد از هر حمله موشکی به اماکن حیاتی و مهم عربستان، این شبکه به یاری مقامات سعودی شتافته و سعی می‌کند اوضاع را عادی نشان دهد.

شبکه العربیه بار‌ها بعد از حملات موشکی نیرو‌های یمنی علیه فرودگاه‌های عربستان تلاش کرده با انتشار تصاویری از این فرودگاه‌ها این طور القاء کند که اوضاع عادی است. به نظر می‌رسد یکی از سیاست‌های شبکه العربیه در کنار حمایت از سیاست‌های خارجه ریاض و شخص محمد بن سلمان، ولی عهد این کشور، اختلاف افکنی میان کشور‌های منطقه باشد.

این رسانه حکومتی و افراطی سعودی‌ها اخیراً مدعی شده بود که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران به ابو مهدی المهندس، فرمانده شبه‌نظامیان حشد شعبی عراق دستور داده بود که به سفارت بحرین در بغداد حمله کنند! این شبکه در یکی از برنامه‌های خود، سخنان افسر بازنشسته نیروی دریایی ارتش سعودی را در رد ادعای آمریکا برای متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه دو نفتکش در دریای عمان قطع کرد.

توئیتر شبکه العربیه چندی پیش نیز به نقل از وزیر خارجه امارات نوشته بود: ردپای ایران در حمله به نفتکش‌ها واضح است، اما پس از سخنان وزیر خارجه امارات در رد اتهام به یک کشور خاص، این توییت حذف شد. خبرگزاری رویترز هم با تأیید این موضوع نوشت، العربیه توییت جنجالی خود را حذف کرد.

به نظر می‌رسد زمان آن رسیده که مسئولان شبکه العربیه در سیاست‌های کاری خود که هزینه‌های زیادی برای وجهه و جایگاه این شبکه به دنبال داشته و باعث تخریب آن در افکار عمومی جهان عرب شده بازنگری جدی داشته باشند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

گاف جدید العربیه دردسرساز شد/ عملکرد غیرحرفه‌ای رسانه «بن‌سلمان»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر سعودی
۱۳:۲۳ ۲۴ تير ۱۳۹۸
لعنت بر احمق های ناندر تال سعودی یهودی وهابی ...کله پوکا
آخرین اخبار