لطفی گفت: تولید موادمخدر در افغانستان وابسته به ورود پیش‌ساز‌ها و انحراف آن‌ها به کشور‌هاست که در شبکه‌های غیر قانونی و جرم برای تولید موادمخدر قابل استفاده است.

تولید موادمخدر در افغانستان وابسته به ورود پیش‌سازها و انحراف آن‌ها به کشورهاستبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر عباس لطفی مدیر کل امور بین الملل ستاد کل مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری گفت که نشست مربوط به پیش ساز‌های شیمیایی با حضور اعضای برنامه منطقه‌ای انجام شد.

او گفت: برنامه منطقه‌ای افغانستان و کشور‌های همسایه با حضور نمایندگان ۸ کشور جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان برگزار شد.

به گفته مدیر کل امور بین الملل ستاد کل مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری، این نشست به صورت تخصصی به بحث پیش ساز‌ها و جلوگیری از انحراف پیش‌ساز‌های قانونی به داخل شبکه‌های غیر قانونی می‌پردازد.

لطفی گفت: موضوع تولید موادمخدر در افغانستان وابسته و متاثر به ورود پیش‌ساز‌ها و انحراف آن‌ها به کشور‌هاست که در شبکه‌های غیر قانونی و جرم برای تولید موادمخدر قابل استفاده است و ایران بیشترین هزینه‌ها را در حوزه موادمخدر متحمل شده و شهدا و جانبازان زیادی را در راه مقابله با ترانزیت موادمخدر تحویل داده است.

طبق اظهارات مدیر کل امور بین الملل ستاد کل مبارزه با موادمخدر نهاد ریاست جمهوری در جلسات مشترک جهانی که درباره مقابله با موادمخدر برگزار شده است، ایران نقش پررنگی را ایفا کرده است.

لطفی تاکید کرد: در نشست امروز تمام اعضا بر تبادل و اشتراک گذاری اطلاعات بین کشورهای تولید کننده، مصرف کننده و مسیرهای ترانزیت پایبند هستند و عملیاتی شدن موضوعات در حال تبادل بین اعضا، ضروری است.

گفتنی است که افتتاحیه نشست مربوط به پیش ساز‌های شیمیایی (دوازدهمین نشست کارگروه منطقه‌ای پیش ساز‌ها (RWGP)) با حضور مقامات کشوری و اعضای  UNODC صبح امروز (دوشنبه) در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار