پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر " آگاو"درمحلات + تصاویر

گیاه غول پیکر " آگاو" در یک پدیده نادر بعد از ۲۰ سال درپژوهشکده گل محلات به گل نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  در یک پدیده نادر در پژوهشکده  ملی گل گیاهان زینتی در شهرستان محلات گیاه "آگاو" یا خنجری از ارقام "مکزیکانا" پس از ۲۰ سال به دلیل تغییرات دمایی وژنتیکی به گل نشست.

محمد نصیری مدیر روابط عمومی پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی در محلات  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  در این خصوص گفت: گیاه" اگاو" از خانواده گیاهان اگاواسه یا لیلیاسه است که گونه‌های مختلفی دارد و حدود ۳۰۰ گونه این گیاه در جهان موجود است که از دو گونه اصلی آن معمولاً در فضای سبز استفاده می‌شود.

نصیری افزود: این گیاه از طریق پاجوش تکثیر می‌شود و رشد آن به صورت رزت است و یک میله‌ای از وسط گیاه بعد از رشد برگ‌ها به وجود می‌آید که ارتفاع آن بین ۸ تا ۹ متر می‌رسد.

وی اضافه کرد: بعد از رشد نهایی گل اصلی در واقع در انتهای میله تشکیل می‌شود و حدود ۸ تا ۱۰۰ سال بستگی به منطقه رشد و محیط رشد آن دارد که این گیاه به گل می‌رود.

مدیر روابط عمومی پژوهشکده ملی گل وگیاهان زینتی در محلات بیان کرد: در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات این گیاه بعد از ۲۰ سال به گل رفت و مشاهده می‌شود که این گیاه به طرز عجیبی بعد از اینکه گل آن به وجود آمد برگ‌ها از بین می‌رود.

گیاه غول پیکر " آگاو"یک بار گل می‌دهد و سپس می‌میرد

گیاه "آگاو" یا خنجری که از خانواده لیلیاسه یا آگاواسه است در طول عمر خود یک بار گل می‌دهد و سپس می‌میرد که اصطلاحا مونو کارپیک گفته می‌شود.

این گیاه دارای ۳۰۰ گونه است که دو گونه آن در فضای آزاد کشت میگردد.

تکثیر این گیاه از طریق پاجوش می‌باشدو از خواص دارویی شیره این گیاه می‌توان به ضد درد بودن، التیام دهنده زخم‌ها و تسکین دهنده درد دندان اشاره کرد.

پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر

پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر

پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر

پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر

پدیده نادر به گل نشستن گیاه غول پیکر

 

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
۰۰
۰۴:۳۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
ماشاءالله