پیراهن‌هایی که از انبار خارج شدند / لباس پرسپولیس؛ قرمز - مشکی یا آرسنالی؟!

پرسپولیس برای تامین پوشاک فصل آینده‌اش احتمالا با برندی همکاری می‌کند که سابقه طولانی حضور در فوتبال ایران را دارد؛ اما طرح لباس قرمز‌ها به چه شکلی خواهد بود؟!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مدت هاست که تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران برند‌های معتبر را استفاده نمی‌کنند و با تولیدی‌هایی قرارداد می‌بندند که اغلب تامین البسه تیم‌های نه چندان معروف را در دست دارند. اگرچه بار‌ها صحبت از حضور برندهایی، چون آدیداس، نایکی، پوما و... در فوتبال ایران مطرح شده، اما هیچگاه این طرح به واقعیت حتی نزدیک هم نشده تا رویای پوشیدن پیراهن با برند‌های معروف، حسرت هواداران و البته بازیکنان ایرانی باشد.

پیراهن‌هایی که از انبار خارج شدند / لباس پرسپولیس: قرمز - مشکی یا آرسنالی؟!

برای فصل آینده نیز احتمالا شاهد حضور برند‌های قبلی در لیگ خواهیم بود. باشگاه پرسپولیس در این ۴ سال به عنوان موفق‌ترین تیم ایرانی، ۴ بار برند لباس‌های خود را تغییر داده که هر کدام داستان خود را داشته است. فصل گذشته مدیر رسانه‌ای پرسپولیس درباره تغییر به لی نینگ گفت: «یکی از شرایطی که برای ما گذاشتند این بود که باید اسپانسر لباس حتما در ایران هم تولیدی داشته باشد».

پرسپولیس تیمی است که کار خود به عنوان یک باشگاه پرطرفدار را با لباس قرمز آغاز کرد. حضور آلن راجرز به عنوان سرمربی انگلیسی که هوادار تیم آرسنال بود، سبب شد تا پیراهن‌های تیم سرخپوش پایتخت نیز به شکل توپچی‌های لندن شود؛ پیراهن‌های قرمز با آستین سفید و شورت ورزشی سفید به همراه جوراب‌های قرمز رنگ که همین حالا نیز به نوعی نماد باشگاه محسوب می‌شود.

۴۷ درصد متمایل به تم قرمز – مشکی

نخستین لباس قرمز رنگ تاریخ پرسپولیس، باوجود تمام سادگی اش موردپسند عامه هواداران این تیم است، اما نظرسنجی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی از پرسپولیسی‌ها انجام شده نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از مخاطبان خواستار تم قرمز – مشکی در لباس‌های این تیم هستند. ۳۹ درصد تمایل دارند لباس با تم قرمز – سفید طراحی شود، ۱۴ درصد نیز می‌خواهند رنگی جدید در کنار قرمز قرار گیرد.

شاید کاهش تمایل طرفداران پرسپولیس یا به عبارت بهتر مخاطبان این نظرخواهی به تم قرمز و سفید، طراحی نه چندان دل پسند چند لباس اخیر باشگاه با این تم باشد. به طور مثال در لیگ هفدهم جوما لباس پرسپولیس را با این رنگ‌ها معرفی کرد که به خاطر طراحی نه چندان خوب، مورد توجه هواداران قرار نگرفت.

طرح‌های فانتزی – فضایی در شبکه‌های اجتماعی

هر ساله پیش از شروع لیگ هواداران در شبکه‌های اجتماعی طرح‌هایی را به نمایش می‌گذارند که بسیار عجیب و غریب هستند. اغلب آن‌ها شکل‌های فانتزی و فضایی دارند و برخی دیگر هم کپی شده از تیم‌های معروف‌اند یا این که از طرح‌های برند‌های خاص الهام گرفته شده اند که طبیعتا هیچ یک مورد توجه طراحان قرار نمی‌گیرد.

اکنون نیز در شبکه‌های اجتماعی هرروزه گرافیست‌ها پیراهن‌های مختلف را برای پرسپولیس، استقلال و دیگر تیم‌ها طراحی می‌کنند که با واکنش‌های گوناگون روبرو می‌شوند، اما تجربه‌های قبلی به هوادارا نشان داده این طرح‌ها به شکل کامپیوتری باقی مانده و هیچ وقت اجرایی نمی‌شوند.

تصمیم آل اشپورت چیست؟

آل اشپورت در روز‌های اخیر از هواداران پرسپولیس خواسته تا نظر خود را درباره طرح پیراهن فصل آینده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. همچنین این برند آلمانی به پرسپولیسی‌ها وعده داده که «یکی از زیباترین پیراهن‌های پرسپولیس طراحی خواهد شد». آل اشپورت سال‌های طولانی تامین البسه پرسپولیس رابرعهده داشت، اما اغلب از لباس‌های پیش‌تر طراحی شده استفاده می‌کرد، ولی برای لیگ پانزدهم آن‌ها با طرحی جالب، هواداران سرخپوش را سورپرایز کردند و سبب شدند تا یکی از خاطره انگیزترین لباس‌های باشگاه تولید شود.

اما نکته منفی این بود که باوجود طراحی اختصاصی، این برند چند هفته پس از شروع لیگ و با تاخیر فراوان از لباس سرخ‌ها رونمایی کرد. حالا آل اشپورت پرسپولیس را فعلا با لباس‌های خوش رنگ و طرح ثابت راهی ترکیه کرده، اما همه امیدوارند که این برند در کنار دیگر تولیدی ها، طرح‌هایی اختصاصی و منحصر به فرد را برای باشگاه‌ها تولید کنند و در آن، باشگاه‌های ایرانی نیز در عمل برای درآمدزایی از فروش لباس، حداکثر تلاش خود را انجام دهند.

پرسپولیس به ثبات می‌رسد؟

سرخپوشان در هفته‌های اخیر با طرح و رنگ‌های متفاوتی در تمرینات حاضر شده‌اند. رنگ‌های قرمز، زرشکی و زرد متمایل به نارنجی توسط بازیکنان پوشیده شده و گلر‌های این تیم هم با پیراهن‌های سبز و نارنجی دیده شده‌اند.

کادرفنی و در راس آن گابریل کالدرون هم از تیشرت سبز-آبی و روپوش سورمه‌ای که رنگ‌هایی نزدیک به آبی هستند استفاده می‌کنند که این رنگ مورد علاقه هواداران نیست.

باید دید با ارائه طرح واحد از برند تولیدی جدید این مشکلات و سردرگمی‌ها رفع می‌شود یا نه.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

آل اشپورت بی سلیقه؛ لباس پرسپولیس: قرمز - مشکی یا آرسنالی؟!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.