مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ایلام گفت: بیش از ۹ هزار نفر در بخش صنعت استان مشغول بکار هستند.

نه هزار نفر در بخش صنعت ایلام درحال فعالیت هستند

یاراله نصیری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: تعداد ۳۱۱ فقره جواز تاسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی از ۱۰ تا ۹۰ درصد در استان ایلام وجود دارد که حجم سرمایه گذاری مورد نیاز آن‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال آن‌ها ۱۶ هزار نفر است.

وی افزود:تعداد پروانه‌های صنعتی موجود ۵۳۵ واحد می‌باشد که اشتغالزایی اسمی آن‌ها بالغ بر ۹ هزار نفر است. حجم سرمایه گذاری پروانه‌های بهره برداری صنعتی موجود ۳ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ هزار میلیارد این رقم در طی ۵ سال اخیر به ثمر نشسته است.

نصیری تاکید کرد: از محل صندوق توسعه ملی در طی ۵ سال گذشته ۱۴۶۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته است که مبلغ ۱۰۶۹ میلیون دلار آن در سال گذشته مصوب و در حال پرداخت است. در بخش تسهیلات فراگیر مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای شرکت پترو ایرانیان مصوب شده و برای ۱۰۸ طرح کوچک ومتوسط دیگر از همین محل بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان ایلام اظهار کرد: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی منجر به تثبت تولید ۸۹ واحد، راه اندازی مجدد ۳۶ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد فعال و تثبت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۸۰ معدن دارای پروانه بهره برداری بوده که ۵۶ معدن آن‌ها فعال است. در معادن استان ۵۴۱ نفر بطور مستقیم و یک هزار و ۳۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم مشغول به کار است. میزان ذخائر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و در حال حاضر ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۸ و نیم میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

انتهای پیام/ د

فعالیت نه هزار نفر در بخش صنعت ایلام

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.