پایان عملیات ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: عملیات ساخت ۳۱ هزار واحد مسکونی که در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شده بود، پایان یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا فولادی رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت : از مجموع واحد‌های ساخته شده در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، ۲۴ هزار واحد مسکونی روستایی و هفت هزار واحد شهری است.

وی گفت : در جریان زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ غرب کرمانشاه، در مجموع ۱۰۷ هزار واحد آسیب دید که عملیات ۶۷ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری به طور کامل پایان یافته و حدود ۴۱ هزار واحد تخریبی است که تاکنون کار ساخت ۳۱ هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله کرمانشاه گفت: بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی زلزله آبان ۹۶ در شهریور ماه ۹۷ پایان یافت و واحد‌هایی که پس از آن تاکنون در سطح روستا‌ها ساخته می‌شوند فرسوده و یا فرصت سازی از قِبل زلزله و یا واحد‌هایی است که خود مالک برای بازسازی با تأخیر اقدام کرده اند.

وی گفت: هم اکنون نیز چهار هزار و ۲۰۰ واحد در سطح شهر و روستا‌ها مراحل پایانی ساخت را می‌گذرانند.

فولادی ادامه داد: در شهر سرپل ذهاب در مجموع ۶ هزار و ۵۲۲ واحد تخریبی زلزله داشتیم که ۹ هزار واحد آن هم اکنون در حال ساخت است و این یعنی فرصت سازی از قبل زلزله که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به آن اضافه شده و از مجموع این واحد‌های دردست ساخت نیز تاکنون پنج هزار واحد تکمیل و به اتمام رسیده است.

وی عنوان کرد: واحد‌های احداثی در دست ساخت سرپل ذهاب نیز هم اکنون به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یا در حال اتمام است.

فولادی گفت: هم اکنون در سرپل ذهاب ۶ هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله دیوارچینی است که به تدریج نازک کاری و مابقی عملیات تکمیلی از سوی مالکان انجام می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: در شهر سرپل ذهاب ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعمیری نیز به طور کامل تعمیر و هم اکنون مالکان در این واحد‌ها استقرار یافته اند.

فولادی اظهار داشت: ما متولی این هستیم که با حمایت از زلزله زدگان آن‌ها را توانمند کرده به شرایط قبل از زلزله برگردانیم که در این رابطه افراد دارای واحد‌های تخریبی و احداثی و یا مستأجران را با تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی کرده و تسهیلات و کمک معیشت در اختیار آن قرار می‌دهیم

وی اضافه کرد: مستاجرانی که دارای زمین بودند و یا مستأجران فاقد زمین نیز همانند دیگر زلزله زدگان مالک واحد‌های مسکونی احداثی و تعمیری از کمک معیشت و تسهیلات ساخت و یا ودیعه برخوردار شده‌اند و در واقع دیگر تصمیم مربوط به واگذاری زمین در رابطه با قشر مستأجر زلزله زده در اختیار ما نیست و به دولت مربوط می‌شود .

انتهای پیام/د

۲۴ هزار واحد مسکونی روستایی و هفت هزار واحد شهری ساخته شد

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار