پشت‌پرده آگهی یک کاسبی راحت و پردرآمد/ در خانه‌تان بنشینید و میلیونر شوید! + سند

اخیر آگهی‌هایی در فضای مجازی دیده می‌شود که از افراد می‌خواهند با فاش کردن اطلاعات حساب بانکی‌شان، ماهیانه چند میلیون تومان درآمد کسب کنند!

پشت‌پرده یک کاسبی راحت و پردرآمد/ در خانه‌تان بشینید و میلیونر شوید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هرجا فناوری و ایده‌ای نو در جامعه ای همه گیر میشود؛ ترفندهایی برای دور زدن قوانین آن یا روش هایی برای کلاهبرداری از آن نیز رشد می‌کند. کلاهبرداری اینترنتی نمونه بازر این مهم هستند که از عدم آگاهی مردم سواستفاده کرده و با فشار دادن چند دکمه از کیبورد داراریی آنان را به غارت میبرند. حجم کلاهبرداری های اینترنتی آنقدر زیاد است که در مراکز پلیس کشورهای مخلتف بخشی برای رسیدگی به این امور اختصاص داده شده که در ایران این نهاد به پلیس فتا معروف است.

با این حال همواره سعی شده هشدارهای لازم به مردم داده شود تا در دام چنین افراد گیر نیفتند؛ اما با این وجود این مرکز پلیس یکی از پرمراجعه ترین نهادهای انتظامی کشور است.

این روزها که موضوع ارزهای دیجیتال در کشور داغ است. بیت کوین که استخراج و خرید و فروش آن از سوی دولت ممنوع اعلام شده و مشروعیت ارزهای دیجیتال از طرف بانک مرکزی و مسؤولان مربوطه در کشور به اثبات نرسیده، این روزها بیت کوین ها از صرافی ها در آورده اند. آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد برخی افراد سودجو با نام صرافی‌ها از افراد غیرآگاه سودجویی کرده و با گرفتن اطلاعات شماره حسابی از آنها و جابجایی پولهای کلان، اقدام به پولشویی می‌کنند.

افراد جویای کار نیز در طمع دریافت درصدی از این پول، اجازه دسترسی به حسابشان را به این افراد می‌دهند و سرانجام اما بی‌خبر از همه جا میبایست درباره این گردش مالی میلیاردی به پلیس جواب پس دهند.

پول‌شویی به‌طور کل یک جرم فرعی برای رد گم کردن درآمد حاصل از یک جرم اصلی است. جرم پول‌شویی هم تا حد زیادی به جرم اولیه وابسته است. پولشویان اغلب کسانی هستند که از راه‌های غیرقانونی کسب درآمد کرده‌اند و به دنبال «تمیز کردن» پول حاصله از این راه ها هستند.

پشت‌پرده یک کاسبی راحت و پردرآمد/ در خانه‌تان بشینید و میلیونر شوید!

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۱۱ ۲۴ تير ۱۳۹۸
بیت کوین مانند یک جعبه خالی برچسب زده به وسیله یک شماره است.
آخرین اخبار