عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی:

دیپلماسی اقتصادی ما در منطقه ضعیف است

عبدالملکی گفت: دیپلماسی اقتصادی ما در منطقه ضعیف است و بازار اقتصادی خوبی در منطقه وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود.

دیپلماسی اقتصادی ما در منطقه ضعیف استبه گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله عبدالملکی عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی در نشست نمایندگان ادوار جمنا درخصوص اختصاص ارز و شیوه‌های ارائه آن از سوی دولت اظهار کرد: یکی از معظلات اصلی کشور، مساله بهم ریختگی بازار ارز است.

وی با بیان اینکه وارد کنندگان همچنان برای تامین ارز در کشور دچار مشکل هستند، ادامه داد: متاسفانه برنامه جدی برای این موضوع وجود نداشته و ارز‌های صادراتی به کشور وارد نشده است.

وی با بیان اینکه تولید دچار رکود شده و مواد اولیه وجود ندارد، ادامه داد: بخش عمده‌ای از ۱۸ میلیارد دلار ارز واگذار شده تبدیل به کالا‌هایی شد که با قیمت بالایی در کشور عرضه شده است.

عبدالملکی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز در کشور نداریم، تصریح کرد: قیمت واقعی ارز در بازار واقعی نیست و ارز ناشی از فروش نفت را نمی‌توانیم جابجا کنیم.

وی با بیان اینکه ما به نرخ بهینه ارز نیاز داریم که برروی آن سیاست گذاری شود، خاطر نشان کرد: پایه‌ها و زیر ساخت‌های تولید در کشور ضعیف بوده و باید در اقتصاد کشور نرخ بهینه ارز داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه هنوز توان حضور در بازار‌های منطقه را نداریم، افزود: دیپلماسی اقتصادی ما در منطقه ضعیف است و بازار اقتصادی خوبی در منطقه وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود.

عضو جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی در پایان گفت: اقتصاد ایران ظریفت‌های بزرگی دارد که برای اداره کشور، نیازی به فروش نفت نباشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اينکه ضعيف است همه ميدانند راهکار نشان دهيد که چه کنيم
آخرین اخبار