انتقاد ترودو از اظهارات نژادپرستانه ترامپ درباره نمایندگان زن کنگره آمریکا

نخست‌وزیر کانادا از اظهارات نژادپرستانه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره چهار نماینده زن دموکرات کنگره این کشور انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، روز دوشنبه حمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به چهار نماینده زن دموکرات محکوم کرد.

او در یک نشست خبری در اوتاوا گفت: «من معتقدم مردم کانادا و در حقیقت مردم در سراسر جهان دقیقا می‌دانند که نظر من در مورد این اظهارات به خصوص چیست. ما در کانادا اینگونه عمل نمی‌کنیم.»

ترامپ روز دوشنبه با دفاع از اظهارات خود گفت نگران آن نیست که دیگران فکر کنند توئیت‌هایش نژادپرستانه است یا خیر. او به خبرنگاران گفت این چهار نماینده زن کنگره از آمریکا نفرت دارند.

او در کاخ سفید گفته بود: «تا جایی که به من مربوط است اگر شما از این کشور نفرت دارید می‌توانید آن را ترک کنید.»

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت‌هایی گفته بود که چهار نماینده زن دموکرات کنگره که دور نخست حضور آن‌ها در کنگره است و به طور غیر رسمی در کنگره با نام «جوخه» شناخته می‌شوند باید به همان «جا‌های در هم شکسته و مملو از جرم برگردند» که از آنجا آمده‌اند.

این چهار نفر عبارتند از: الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده ایالت نیویورک، ایلهان عمر، نماینده ایالت مینه سوتا، آیانا پرسلی، نماینده ایالت ماساچوست، رشیده طلیب، نماینده ایالت میشیگان.

پیشتر سخنگوی دولت انگلیس نیز گفته بود ترزا می‌، نخست وزیر این کشور، معتقد است زبان مورد استفاده ترامپ در توئیت هایش کاملا ناپذیرفتنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار