در دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با مدیرکل صداوسیما عنوان شد:

توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار باید در راس هرم آموزش‌های فنی حرفه‌ای قرار بگیرد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت:توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار باید در راس هرم آموزش‌های فنی حرفه‌ای قرار بگیرد.

توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار باید در راس هرم آموزش‌های فنی حرفه‌ای قرار بگیرددر گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با حضور در رسانه استانی با مدیرکل صداوسیمای دیدار و گفتگو کرد.
 
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان در این دیدار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از درخواست بازار کار و نیازمندی بخش صنعت دانست و افزود: آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در این حوزه باید سمت و سوی اشتغال خانگی وتوانایی ایجاد مشاغل پایدار به خود بگیرد. 
 
 لطیفی گفت: این آموزش‌ها باید مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم کند.

وی با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت‌های صداوسیما، مهارت آموزی در دل برنامه‌های پربیننده را از اولویت‌های مهم رسانه استانی عنوان کرده و تصریح کرد: علیرغم کمبود‌های شدید در حوزه‌های اعتباری و تجهیزات، رسانه استانی همواره در خصوص امر آموزش و اشتغال تمام تلاش خود را انجام داده سعی شده در برنامه‌های مختلف بحث مهارت آموزی را مد نظر قرار دهد که از این نمونه می‌توان به برنامه «خانواده» اشاره کرد.

رئیس رسانه استانی بر پرداخت مناسب به این مقوله مهم در هفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سال جاری از طریق برنامه‌های مختلف تأکید کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم ضمن تقدیر از توجه رسانی استانی به مقوله آموزش‌های فنی اشتغال محور، این نوع آموزش‌ها را به عنوان ابزاری برای مقابله با بیکاری بالاخص بیکاری نسل جوان و تحصیلکرده دانست و افزود: در واقع خصیصه این آموزشها، نوعی پرورش «کارآفرینی» است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

 انصاری یکی از اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت آموزان بیان کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق تبلیغ رسانه ملی به جایگاه واقعی خود برسد و عامل دانش افزایی، ایجاد مشاغل خرد و خانگی باشد.

وی خواستار اطلاع رسانی و شناساندن بیش از پیش رشته‌های نوین و سایر خدمات آموزشی رایگان مراکز این سازمان بویژه در هفته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد.
 
انتهای پیام/ن
 

دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با مدیرکل صداوسیما

برچسب ها: اشتغالزایی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.