مرتضوی در صحن علنی مطرح کرد؛

ضرورت افزایش تعامل و ارتباط بین مجلس و شورای نگهبان/ باید فضایی ایجاد شود که قوانین ایران به کشورهای دیگر صادر شود

یک کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان گفت: باید در کشور فضایی ایجاد شود که بتوانیم قوانین کشورمان را به ملت‌های دیگر صادر کنیم.


سیدی/ عینی/باید قوانین ایران به کشورهای دیگر صادر شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالحمید مرتضوی، کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان در جلسه علنی امروز اظهار کرد: بنده در مقطع دکترا با رتبه اول کشور به دانشگاه راه یافتم و از کار را از پایین‌ترین رتبه آغاز و اکنون در دیوان عالی کشور ریاست شعبه را بر عهده دارم.

وی افزود: همچنین دارای ۳۵ سال سابقه اجرایی و دانشگاهی بوده و قاضی عالی رتبه دیوان عالی نیز هستم.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی باید سر لوحه همه اقدامات ما قرار بگیرد و بخش قوه مقننه در حرکت رو به جلوی نظام بر هیچکس پوشیده نیست، همچنین قوای سه‌گانه و شورای نگهبان باید با اتحاد و همدلی جامعه را به سمت پیشرفت هدایت کند.

مرتضوی بیان کرد: بنده یک قاضی هستیم و سوگند یاد کرده‌ام تا در اجرای عدالت از هیچ تلاشی دریغ نکنم چرا که نباید به قانون اساسی و اسناد بالادستی بی‌اعتنا بود.

وی ادامه داد: بنده در پرونده‌ها بدون استناد هیچگونه تصمیم‌گیری انجام نمی‌دهم، علاوه بر وظایف خطیر شورای نگهبان این نهاد دو وظیفه سنگین که شامل انتخابات و نظارت بر قوانین است را بر عهده دارم.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان خطاب به نمایندگان گفت: شما منتخبان مردم و در دسترس آن‌ها هستید البته ما نیز مانند شما هستیم اگرچه قوه قضاییه انتخابمان کرده باشد.

مرتضوی افزود: باید تعامل و ارتباط زیادی میان مجلس و شورای نگهبان وجود داشته باشد تا آنچه شایسته ملت ما است اتفاق بیفتد و آلام کاهش پیدا کند.

وی بیان کرد: رابطه متقابل نقش بسزایی در ایجاد آرامش خواهد داشت و نمایندگان باید بتوانند با استقلال کافی به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بپردازند، اگر بتوانیم در جریان تصمیم‌سازی عاقلانه عمل کنیم کشور را بهتر خواهیم ساخت.

کاندیدای عضویت در بخش حقوقی شورای نگهبان بیان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا قوانین کشور ما به تمام دنیا صادر شود، تا کی می‌توانیم از قوانین دیگر کشور‌ها استفاده کنیم؟

مرتضوی تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی باید سرلوحه کار قرار بگیرد چرا که قانون وسیله‌ای برای ایجاد حق است.

وی در پایان گفت: تمام قوای کشور و شورای نگهبان در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید در برابر جهان مانند یک خانواده عمل کنند و لازم است که ضمن توجه به تفاوت در میزان و نوع مسئولیت‌های ارگان‌ها همدلی مجلس و شورای نگهبان افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار