وزیر بهداشت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

واردات کابل برق با ۲ میلیون یورو ارز استنت قلبی/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و دارو

نمکی گفت: فردی با ۲ میلیون یورو ارز دولتیِ خرید استنت قلبی، کابل برق وارد کشور کرده بود.

۲ میلیون یورو ارز دولتی استنت قلبی برای واردات کابل برق هزینه شد/ بازداشت دست‌های پشت پرده در سازمان غذا و داروسعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه مراسم رونمایی از فعالیت‌های مؤسسه بهداری رزمی دفاع مقدس و مقاومت، در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فساد در سازمان غذا و دارو و سرانجام نامعلوم یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون دلار ارز تجهیزات پزشکی اظهار کرد: بازار دارو و تجهیزات پزشکی ۵۰ هزار میلیارد تومان است که به دلیل آنکه رقم بزرگی است امکان بروز فساد در آن وجود دارد.
 
وی ادامه داد: من از زمان سرپرستی وزارت بهداشت متوجه شدم،قسمت عمده ارز دارو و تجهیزات پزشکی قابل ارزیابی و ردیابی نیست و ثبت و ضبط آن به درستی انجام نمی‌شود و ۴ ماه است که ۵ اکیپ  چراغ خاموش روی مسائلی درباره ارزهای گرفته شده و  هزینه کرد آنها و اینکه چه آن را مصرف کرده است و چه وارد کرده است، کار می‌کنند.
 
وی گفت: متاسفانه برخی ارز‌های دارو و تجهیزات پزشکی در مسیر منحرفی هزینه شده بود و کالای دیگری وارد کشور شده بود که در حال برخورد با آن هستیم، برای مثال فردی ۲ میلیون یورو برای ورود استنت قلبی ارز دولتی گرفته و به جای آن کابل برق وارد کرده بود و به محض اینکه از موضوع مطلع شده از کشور فرار کرده بود.
 
نمکی افزود: در مواردی ارز دولتی گرفتند و در بخش خصوصی با قیمت ارز آزاد، محصول را به فروش رساندند و یا داروی تاریخ گذشته وارد کردند؛ همه اینها به این دلیل است که قابلیت ردیابی ارز تجهیزات پزشکی فراهم نبود.

ایجاد سامانه برای رصد دارو و تجهیزات پزشکی تا ۲ ماه آینده

وزیر بهداشت گفت: ثبت و ضبط‌ داروها  به نادرستی انجام می‌شد، اما اکنون تیمی که گذاشته‌ایم، دارو و تجهیزات پزشکی و ارز‌های دریافتی را رصد می‌کند و تا ۲ ماه دیگر در سامانه به روزی تمام اطلاعات میزان ارز دریافتی دارو و تجهیزات پزشکی و کالای وارداتی شفاف و مشخص خواهد شد.
 
نمکی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان و واردکنندگان به درستی عمل کرده اند، اما برخی تخلف کردند و عواملی در سازمان غذا و دارو با این‌ها همکاری کرده بودند و بازجویی و بازداشت شدند و اعترافاتی داشتند، ما مصمم هستیم مجموعه سازمان غذا و دارو را در نهایت پاکیزگی آماده کنیم تا به مردم خدمت رسانی کنند.

 آخرین وضعیت شرکت‌های هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت شرکت‌های هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت بیان کرد: حسابرسی شرکت‌های هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت انجام شده و رو به اتمام است و متاسفانه به نتایج نامطلوبی در برخی موارد رسیده‌ایم و برخی از این شرکت‌ها ادغام و برخی هم منحل شدند از طرفی جمع کردن برخی از این شرکت‌ها تا رسیدگی حقوقی و قضائی، مقدور نیست.

نمکی بیان کرد: رسانه‌ها باید در مسیر مبارزه با فساد به وزارت بهداشت کمک کنند، زیرا یکی از مشکلات ما این است افرادی که سال‌ها سوءاستفاده می‌کردند، ارتباطات رسانه‌ای قوی داشتند و در زمینه مبارزه با فساد، بزرگترین اهرم ما رسانه‌های پاکیزه‌ای است که در کشور داریم و برای شکستن فضای مسموم تبلیغاتی این جریان که نمی‌خواهد اجازه بدهد حقایق آشکار شود، به کمک رسانه‌ها نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۰۵:۰۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
آقای دکتر .وقتی که در دوره های قبلی نظارت کافی بر عملکرد این آقایون وجود نداشته .این جور اشخاص با استفاده از خلا قانون در مشاغل مختلف دست به این جور خلاف ها و در شیشه کردن خون مردم کرده و می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۶ تير ۱۳۹۸
سلام لطفا به گوش شهر داری برسانید چرا فاظلابهای شهری رو درست نمیکنن ما چند ساله پول هم ماهیانه میدبم خانه ما 2تا چاه داره برای خانه خطره آب زیر ساختمانها رو تخربب کنه.تشکر بسیار خدا خیرتان بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۹ ۲۶ تير ۱۳۹۸
شیر مادرت حلالت که ملاحظه کاری نمیکنی.هرکی خیانت میکنه در هر پست و مقامی در هر لباسی باید مجازات بشه
Iran (Islamic Republic of)
Mh
۱۸:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
واگذارشان به خدا که با اینکارشان مردم را تحت فشار قرار می دهند خدایا حق ما را از آنها بگیر انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۶:۲۹ ۲۵ تير ۱۳۹۸
اقای وزیر بین مردم بیا ببین چه زجری می کشند.دارو وضعیتش افتضاح است .دوتا داروی ساده لیتیم کربنات وفلوکستین اگه تو بازار پیدا کردین جایزه دارین.
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۱۴:۱۷ ۲۵ تير ۱۳۹۸
آقای دکتر شما نظارت تان برداروفروشان وبرخی دکترها ی متقلب وکارکنان داروخانه ها بیشترکنید مشکل دارو درداخل بیشتره .خیلی ها با خارج کردن دار ازداروخانه ها دارند .یه فکری بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۵ تير ۱۳۹۸
آقای نمکی بداد قاچاقچیان شاغل در داروخانه ها ونبعضی دکترهای سخه نویس ازخدا بیخبر که داروهای کمیاب را نسخه میکنن تا همدستانشان درداروخانه ها آنها را بقیمت خون باباشان بمردم دردمند بفروشند برسید.بازرسی کجاییییییییییییی بیدارشو .کارمند جز داروخانه با یکسال سابقه سالی 150میلیون درآمد فروش داروی قاچاق بالا میکشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۵ تير ۱۳۹۸
آقای دکتر خبرندارید برخی ازکارکنان داروخانه ها با قاچاق دارو وفروش آزاد آنها چه پولهایی به جیب می زنند حتی درآمدشان چند برابر حقوق شمای وزیراست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۵ تير ۱۳۹۸
چرا سخت میگیرید ؟ میخواسته با کابل برق استند قلبی بسازه . یه کم فرصت بدید.
آخرین اخبار