طرح نشاط صبحگاهی در دانشگاه رازی اجرا می شود

رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی گفت:بر اساس شواهد علمی، ابتلای به بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها ناشی از نداشتن تحرک کافی است.

طرح نشاط صبحگاهی در دانشگاه رازی اجرا می شودبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حسین عیدی، رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی  دانشگاه رازی  داشت: بر اساس شواهد علمی، ابتلای به بیش از ۸۰ درصد بیماری‌ها ناشی از نداشتن تحرک کافی و رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح است و در دنیای پر تلاطم کنونی، بدن انسان بسیاری از ریزمغذی‌های مهم را به اندازه کافی دریافت نمی‌کند.

وی افزود: بعضی درد‌ها و آلام جسمی ما حداقل از حدود ۲۰ سال قبل شکل گرفته و رعایت نکردن اصول تغذیه و فعالیت بدنی، پیامد‌های ناگواری مانند چاقی، مشکلات قلبی عروقی، دیابت و سرطان را در پی دارد. این کاستی‌ها و مشکلات با انجام آزمایش‌های متعدد خونی و صرف هزینه‌های مالی و جسمی فراوان قابل تشخیص است.

 عیدی بیان کرد: تنها در سال ۹۲ بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان از سوی مردم برای درمان هزینه شده که این منابع مالی می‌توانست با فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری، به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

وی بهترین، آسان‌ترین، اقتصادی‌ترین و فراگیرترین مرحله پیشگیری در فاز خودمراقبتی در حوزه تغذیه و فعالیت بدنی را "ورزش" دانست و افزود: ورزش کردن سبب کنترل ورودی‌های بدن از جمله دریافت متناسب و کافی ریزمغذی‌ها و فعالیت بدنی و به نحو مؤثری سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها و ارتقای سلامت و افزایش بهره‌وری می‌شود.

 عیدی از کلیه همکاران شاغل در پردیس دانشگاه رازی دعوت کرد تا در طرح نشاط و ورزش صبحگاهی ویژه کارکنان دانشگاه که به ابتکار همکاران دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه واقع در زمین فارتلک (جنب دانشکده) در روز‌های زوج برگزار می‌گردد، شرکت نمایند.

وی افزود: دمنوش سم زدایی کبد و بیسکویت رژیمی در محل جهت پذیرایی و سلامت کیفی مهیا می‌باشد. همچنین با اندازه‌گیری ترکیب بدنی و وزن قبل و بعد از اجرای برنامه به همکاران ارجمندی که در طی مدت اجرای طرح کاهش وزن مناسب داشته باشند مطابق تایید مشاوره تغذیه و ورزش (آقای نصیری ناظر علمی و اجرایی برنامه) هدایایی از طرف معاونت محترم فرهنگی و مدیریت محترم امور اداری دانشگاه تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/ز

 

اقتصادی‌ترین و فراگیرترین مرحله پیشگیری  از بیماری ها   خودمراقبتی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار