استاندار قم مطرح کرد؛

استان قم نیازمند مسافرپذیر و مجتمع‌های گردشگری ارزان قیمت است

سرمست با تاکید بر اینکه باید مراکزی برای مسافرپذیر‌ها و مجتمع‌های ارزان قیمت در استان احداث شود، گفت:احداث مراکز ارزان قیمت منافاتی با توسعه و حمایت از مراکز اقامتی مدرن و پیشرفته ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم در چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بخش خلجستان که در مجتمع گردشگری دشت بهشت برگزار شد، گفت: مدیران استانی در وعده به سرمایه گذاران برای رفع مشکلات موجود صرفا باید قولی بدهند که قابلیت اجرا شدن داشته باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های گردشگری در سال رونق تولید از اولویت برخودار هستند، بیان کرد: یکی از محور‌های اصلی توسعه قم، گردشگری به ویژه گردشگری زیارتی است.

استاندارقم با تاکید بر اینکه باید مراکزی برای مسافرپذیر‌ها و مجتمع‌های ارزان قیمت در استان احداث شود، ادامه داد:احداث مراکز ارزان قیمت منافاتی با توسعه و حمایت از مراکز اقامتی مدرن و پیشرفته ندارد.

وی بیان کرد: بخش گردشگری در عرصه تولید و اشتغال نقش بسزایی داشته و باید موانع و مشکلات پیش روی این بخش مهم اقتصادی برداشته شود.

حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری قم در این مراسم گفت: مجتمع دشت بهشت، بخش‌های ویژه‌ای برای معرفی و فروش صنایع دستی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از مصارف اضافه باید مسائل مربوط به انتقال برق و گاز به صورت همزمان عملیاتی شود، بیان کرد:یکی از مهمترین مصادیق گردشگری توسعه بوم گردی است که بخش خلجستان از ظرفیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری قم تصریح کرد:با توسعه بوم گردی امکان و بستر لازم برای برپایی جشنواره‌های ویژه روستائیان نیز فراهم می‌شود.

محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز در این مراسم با بیان اینکه برای احداث مسیر دسترسی و توزیع آسفالت به مجتمع توریستی تفریحی و دشت بهشت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است، بیان کرد:برای توزیع روکش آسفالت به روستای نایه و مجتمع گردشگری و تفریحی دشت بهشت تفاهم‌نامه‌ای ۵ میلیاردتومانی با سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری کشور منعقدشده که به دلیل مشکلات اقتصادی عملاً راکد مانده است.

وی با بیان اینکه مشکلات ارتباطی و عدم آنتن دهی اینترنت از دیگر مشکلات اصلی و مهم مجتمع دشت بهشت است، افزود:در کنار مسیر غیر ایمن دسترسی به مجتمع دشت بهشت، ازنظر روشنایی نیز وضعیت این محور مطلوب نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با پیگیری‌های استان قرار بود خط انتقال گاز به طول ۹ کیلومتر و تا درب ورودی مجتمع دشت بهشت احداث شود که به دلیل مشکلات اقتصادی شرکت ملی گاز کشور با آن مخالفت کرده است.

فرج اللهی بخشدار خلجستان در این جلسه عنوان کرد: موضوع احداث راه دسترسی دشت بهشت، پرداخت خسارت به قنات مشترک دهکده صبا سلامت، تعریض جاده سه راه باغی به دستجرد و تسهیل گری در اراضی منابع ملی به طرح‌های اقتصادی از مهمترین موانع رونق اشتغال در بخش خلجستان است.

وی عنوان کرد: مجتمع دشت بهشت با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و ۱۱۸ هکتار از سال ۹۶ در حال احداث بوده که توسعه بومگردی از اولویت‌های مهم در این مجتمع است.

بخشدار خلجستان با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری در بخش خلجستان سیر صعودی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: توسعه روز افزون کشت گلخانه‌ای و زنبورداری از مزیت‌های این بخش است.

انتهای پیام/الف

استان قم نیازمند مسافرپذیر و مجتمع‌های گردشگری ارزان قیمت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.