استاندار قم مطرح کرد؛

به حداقل رساندن خلأ ارتباط بین پژوهش و صنعت در قم

سرمست گفت: باید ارتباط بین پژوهش و صنعت که یک خلأ آموزشی به حساب می‌آید به حداقل برسد و شاهد پشتیبانی علمی از سیاست‌گذاری‌ها باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، از موافقت خود با تشکیل دبیرخانه گروه کاری این کارگروه خبر داد و گفت: یکی از دفاتر استانداری محور پیگیری‌ها و هماهنگی‌های گروه کاری آموزش، پژوهش و فناوری قرار گیرد.

استاندار قم با بیان اینکه دبیر این گروه کاری باید سازمان متولی و رئیس آن مدیرکل باشد، افزود: این کارگروه یک سری اعضای ثابت و متغیر داشته و برای تشکیل گروه کاری جدید می‌توان آموزش‌های دینی و حوزوی را به‌عنوان گروه کاری جدید انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه این گروه کاری از ۴ گروه با دبیر و رئیس مشخص تشکیل‌شده است، ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد با دو نفر صاحب‌نظر در این کارگروه می‌توانند حضور داشته باشند.

سرمست با بیان وظایف هریک از این گروه‌های کاری گفت: گروه کاری آموزش بیشتر به آموزش رسمی و آموزش مهارتی بیشتر به آموزش غیررسمی می‌پردازد، جامعه هدف آموزش‌های مهارتی مانع الجمع نبوده و شامل آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز می‌شود.

استاندار قم مطرح کرد: تشکیل سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی در کارگروه پژوهش می‌تواند یکی از محور‌های کاری این کارگروه ذکر شود، همچنین به بانک جامع اطلاعات گروه پژوهش و فناوری نیاز داریم که باید در این گروه کاری بحث شود.

وی خاطرنشان کرد: در گروه کاری فناوری و نوآوری هم ایده‌ها باید یک رکورد داشته باشند تا هم ایده پردازان، فناوران و نوآوران و هم هرکسی که دارای رکورد و برندی هست در این کارگروه قرار گیرد.

سرمست در مورد وظایف گروه کاری آموزش نیز گفت: در گروه کاری آموزش یک بخشش ارتباط استانداری با آموزشگاه‌هاست که در این گروه قرار می‌گیرد.

استاندار قم دولت الکترونیک را یک بخش مهم در گروه کاری فناوری و نوآوری عنوان کرد و ادامه داد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه یک‌نهاد دولتی است که می‌توان از این پژوهشگاه در گروه کاری پژوهش عضو داشت و در یک کارگروه تخصصی قرارداد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه باید پژوهش‌های استان به سمت کاربردی شدن برود، تأکید کرد: باید ارتباط بین پژوهش و صنعت که یک خلأ آموزشی به حساب می‌آید به حداقل برسد و شاهد پشتیبانی علمی از سیاست‌گذاری‌ها باشیم.

انتهای پیام/الف

خلأ ارتباط بین پژوهش و صنعت در استان قم به حداقل برسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.