رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت مطرح کرد؛

۹۷ درصد کالا‌های صادراتی قم از۱۰ کشور مقصد صورت می‌گیرد

فرهادی قمی گفت: صادرات به ۱۰ بازار هدف صادراتی استان، ۹۷ درصد صادرات قم را تشکیل می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ سید مجتبی فرهادی قمی  رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به حمایت از بخش تولید استان گفت: در زمینه ثبت سفارش واردات برای بخش تولید قم محدودیتی نداریم، ولی محدودیت‌هایی برای بخش تجارت اعمال شده است تا مدیریت تقاضای عرضه ارز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: الزام صادرکنندگان موجب شده است که این افراد ارز به سامانه نیما بدهند و به همین دلیل فاصله بین ارز نیما و ارز آزاد کم شود.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: ۳۸ میلیون دلار میزان صادرات سه ماه نخست سال جاری بود، در حالی که این رقم سال گذشته در مدت مشابه به ۵۲ میلیون دلار رسید و کاهش ۲۶ درصدی صادرات استان قم براساس آمار گمرک استان را در سه ماه نخست سال جاری شاهد بودیم. در سه ماه نخست سال ۹۷ صادرات استان قم از نقاط گمرکی سراسر کشور براساس مبدا تولید ۶۶ میلیون دلار بود که امسال این رقم در مدت مشابه به ۶۴ میلیون دلار رسید.

فرهادی قمی رشد حجم صادرات به لحاظ وزن در سه ماه نخست سال جاری را ۳۰ درصد دانست و تصریح کرد: به دلیل الزام تعهد ارزی، در تعیین ارزش کالای صادراتی تعدیل صورت گرفته است.

وی ادامه داد: صادرات به ۱۰ بازار هدف صادراتی استان قم، ۹۷ درصد صادرات این استان را تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: حضور در نمایشگاه‌های خارجی ابزاری برای تبلیغ کالا‌های استان هستند، البته نباید انتظار اثر سریع از این اقدامات را داشت، صادرات زمان بر است، در این راستا چند نمایشگاه توسط استان قم در چند سال اخیر در لبنان برگزار شد و این اقدامات، لبنان را بازار دوم صادرات سوهان قم تبدیل کرد.

وی افزایش نرخ ارز را چالشی برای شرکت تولیدکنندگان استان قم در نمایشگاه‌های بین المللی دانست و تصریح کرد: هزینه‌های شرکت در این نمایشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام/الف

۱۰ کشور مقصد ۹۷ درصد کالا‌های صادراتی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.