واکسیناسیون ۵۳ هزار راس دام در برابر تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان از واکسیناسیون ۵۰ هزار رأس دام سبک و سه هزار رأس دام سنگین در مقابل تب برفکی در کاشان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شاه میرزایی، رئیس شبکه دامپزشکی کاشان گفت: سه هزار رأس دام سنگین نیز در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند و از آنجا که تب کریمه کنگو علائم خاصی در حیوانات ندارد سم پاشی محیط‌های دامی را در دستور کار قرار دادیم و مراکز متعددی با این سم پاشی رفع آلودگی شدند.

وی ضمن اشاره به مشاهده بیماری لمپی اسکین در منطقه کاشان بیان داشت: بیماری لمپی اسکین به دلیل ازدیاد حشرات و گزش آن‌ها بر روی دام ایجاد شده و موجب کاهش شیر دام می‌شود و در منطقه کاشان نیز چندین مورد از این بیماری مشاهده که بلافاصله واکسیناسیون انجام و یک هزار رأس دام واکسینه شدند و بیماری در کنترل است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان ضمن اشاره به روش‌های ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو ابراز داشت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه و یا کشتار غیراصولی و غیر بهداشتی دام به انسان منتقل می‌شود و بر همین اساس شهروندان کاشانی از خرید گوشت بدون مهر و برچسب‌های استاندارد خودداری کنند.

شاه میرزایی با بیان اینکه دامداران و قصابان به صورت مستقیم با ترشحات دامی در ارتباط هستند، گفت: کشتار غیر مجاز موجب می‌شود تا اگر دامی دارای بیماری تب کریمه کنگو باشد به دامداران و قصابان منتقل شود.
 
وی ضمن اشاره به سم پاشی اماکن پرورش دام و طیور در منطقه کاشان افزود: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر ابتلای چند هموطن به بیماری تب کریمه کنگو هشدار‌های لازم به افرادی که به صورت مستقیم با دام در ارتباط هستند، ارائه شده است تا ابتلاء به این نوع بیماری‌ها به حداقل کاهش پیدا کند.
 
انتهای پیام/ی
 
 

مشاهده بیماری «لمپی اسکین» دامی در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.