معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت : یک هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین دست سد تنگ حمام این شهرستان آماده بهره برداری و واگذاری به کشاورزان برای کشت است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حشمت الله رضایی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین گفت : ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب نواحی چهار و پنج عمرانی سد زاگرس نیز آماده کشت است.

وی گفت : شبکه و سامانه‌های آبیاری این اراضی هم اکنون تکمیل شده و این اراضی کشاورزی برای کشت پاییزه ذرت، چغندر و کلزا آماده به کشاورزان واگذار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین عنوان کرد: از مجموع اراضی زیردست شبکه سد‌های شهرستان تاکنون ۷۰۰ هکتار زیرکشت محصولات کشاورزی رفته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی وجود سه سد بزرگ تنگ حمام، زاگرس و شرف شاه سومار را پتانسیل بزرگی برای توسعه کشاورزی و تقویت اشتغال شهرستان قصرشیرین عنوان کرد.

وی گفت: همچنین طرح سامانه گرمسیری از طرح‌های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که اجرای آن بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم استان‌های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

سد تنگ حمام آماده بهره برداری و واگذاری به کشاورزان

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.