معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

۲۸ هزار نیروی مشاور در آموزش پرورش نیاز داریم

کاظمی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی مشاوره در مدارس گفت: برای تامین نیاز نیروی مشاوره در تمام مقاطع تحصیلی ۲۸ هزار نیرو نیاز داریم.

۲۸ هزار نیروی مشاور در آموزش پرورش نیاز داریمعلیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین نیروی انسانی مشاوره برای دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی اظهار کرد: کمبود نیروی مشاوره را بیشتر از طریق همکاران حق التدریس و سایر همکاران مربوطه به این رشته جبران می‌کنیم البته امسال تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان هم به عنوان نیروی مشاوره به خدمت گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به استاندارد‌های در نظر گرفته شده برای تامین نیروی مشاوره در شرایط فعلی دو سوم کمبود وجود دارد و مدارس با یک سوم نیاز اداره می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه باید به ازای هر ۱۵ دانش آموز یک مشاور داشته باشیم گفت: اکنون برای تامین نیاز نیروی مشاوره در تمام مقاطع تحصیلی به ۴۰ هزار مشاور نیاز داریم که فقط ۱۲ هزار نیروی متخصص وجود دارد و ۲۸ هزار نفر کمبود داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود سعی می‌کنیم با توان حداکثری کمبود‌ها را جبران کنیم، اما در برخی موارد نیاز به مشاور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی برای ساماندهی نیروی مشاوره در مقطع متوسطه اول است بیان کرد: با توجه به انجام هدایت تحصیلی و شرایط سنی دانش آموزان بیشترین تمرکز ما در سه ساله متوسطه اول است.

انتهای پیام/
 

نیاز به ۴۰ هزار مشاور در مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار