بسته اخبار حوادث قم در ۲۶ تیرماه ۹۸؛

کشف انبار داروی قاچاق در قم/ یک انبار داروهای در معرض فساد پلمب شد

مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز چهارشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ را در این بسته دنبال کنید.

کشف یک انبار داروی غیر مجاز قاچاق در قم/پلمپ یک انبار داروهایی در معرض فساد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛نیرومند،معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی قم گفت:یک انبار داروهای غیر مجاز قاچاق در قم کشف شد.

وی با اشاره به اینکه این دارو‌ها مربوط به بیماران خاص است افزود: عرضه این دارو‌ها خارج از شبکه توزیع ممنوع است و حکم کالای قاچاق دارد.

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه یک متهم در این رابطه دستیگر شده است خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به دنبال سایر همدستان این فرد است.

نیرومند گفت:ارزش ریالی این دارو‌ها بیش از یک میلیارد تومان برآورد می‌شود.

یک انبار داروهای در معرض فساد پلمب شد

خبردیگر اینکه امروز همچنین یک انبار دارویی دیگر در میدان شهید زین الدین، به علت شرایط نا مناسب نگهداری پلمب شد.

معاون اجرایی اداره کل تعزیرات حکومتی استان قم با بیان اینکه بیشتر دارو‌ها باید در دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شوند افزود: دارو‌های کشف شده در این انبار در دمای بالای ۴۰ درجه نگهداری می‌شدند.

نیرومند گفت: بیشتر دارو‌های کشف شده در این انبار مخصوص کودکان است که مصرف آن‌ها در شرایط نامناسب نگهداری، باعث افزایش عوارض بیماری و حتی وخیم‌تر شدن وضعیت جسمانی بیمار می‌شود.

همکاری و رصد دقیق اداره کل اطلاعات، دادسرای عمومی و انقلاب، و تعزیرات حکومتی استان در این پرونده منجر به کشف صد‌ها قلم داروی فاسد و خارج از شبکه توزیع، به ارزش تقریبی بیش از ۲۰ میلیارد ریال شد.

شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک بر روی داروها، مراتب را به سامانه ۱۹۰ معاونت غذا و دارو، ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و یا ۱۲۴ سازمان صمت اطلاع دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.