معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله زده استان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : زلزله در مجموع به حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده خسارت زد، ۲۰ هزار واحد تخریبی و ۴۰ هزار تعمیری بود.

وی گفت : اما دولت به احداث، تعمیر و مقاوم سازی ۱۰۷ هزار و ۷۶۶ واحد مسکونی روستایی و شهری را دستور کار قرار داد و تاکنون کار تعمیر ۶۷ هزار و ۳۰۵ واحد تعمیری و ۳۰ هزار و ۵۶۳ واحد تخریبی نیز احداث شده است.

سالاری در ادامه بیان داشت: در زلزله ۲۰ هزار واحد تخریبی شد، ولی در راستای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی و فرصت سازی از زلزله کار احداث ۴۰ هزار و ۴۶۱ واحد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۳۸ هزار و ۱۶۴ واحد از این تعداد اسکلت بندی و به اتمام رسیده و واحد‌های باقی مانده تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید.

وی فرصت سازی از زلزله در بیانیه مقام معظم را مایه برکت فراوان برای مناطق زلزله زده عنوان کرد و گفت: تعداد چهار هزار و ۲۱۹ واحد مسکونی روستایی باقی مانده از دی ماه سال گذشته در راستای فرصت سازی از اعتبارات زلزله در بخشداری کوزران، ماهیدشت و زلزله سال ۹۷ گیلانغرب و قصرشیرین در دستور کار قرار گرفت و تا پایان شهریور به اتمام می‌رسد.

سالاری با قدردانی از خدمات رسانی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: مرحله اول جمع آوری کانکس‌ها در سطح شهر سرپل ذهاب شروع شده که امیدواریم مردم در این زمینه مشارکت را لازم داشته باشند.

وی استفاده از معابر عمومی و بوستان‌های شهر را حق تمام شهروندان دانست و اظهار داشت: امیدواریم با توجه به احداث و تعمیر واحد‌های مسکونی و خدمت رایگان آب و برق ۲۱ ماه به آن‌ها در جمع آوری کانکس‌ها همکاری کنند.

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده خسارت دید

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.