رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه گفت: در این رابطه دولت اقدام مناسبی برای آن طراحی کرده بود که مورد استقبال نمایندگان قرار گرفت اما منابع آن پیش بینی نشده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  ،عادل آذر، رئیس دیوان محاسبات کشور در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی گفت:هیات ویژه حسابرسی دریاچه ارومیه تا پایان سال تشکیل می‌شود و کاشناسان بی طرف، متخصص و مستقل دیوان محاسبات، پروژه‌های مربوط به احیا دریاچه را بررسی می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: در این رابطه دولت اقدام مناسبی برای آن طراحی کرده بود که مورد استقبال نمایندگان مجلس قرار گرفت، اما متاسفانه منابع آن پیش‌بینی نشده بود.

آذر در ادامه با اظهار تاسف از اینکه دولت سراغ راحترین منابع، یعنی انتشار اوراق خزانه مازاد بر قانون رفته است گفت: باید این کار پایان یابد و از سوی دیگر دولت به سمت برداشت ۱۲ هزار میلیارد تومان از مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی رفته در حالی که نیازی به آن نیست و خوشبختانه کشور در شرایط بهبودی قرار داشته و از بحران خارج شده است.

عادل آذر گفت: باید دیوان محاسبات نیز نظارت را در خدمت توسعه انجام داده تا مشکلی از مشکلات کشور حل شود،  بنابراین در دیوان محاسبات کشور، تلاش بر این است که به توسعه کمک کرده و در این زمینه، نظارت پیشگیرانه‌محور، از برنامه‌های اصلی دیوان محاسبات است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات در انتقال تجربه هیچ کمکی را از دستگاه‌های دولتی دریغ نمی‌کند بیان کرد: به مدیران پیش از اجرا، باید مشاوره داد و در کار اجرایی آن‌ها نیز نباید دخالت کرد تا خود تصمیم گیرد.

آذر گفت: همه مسوولان باید اصول حرفه‌ای و تخصصی کار را رعایت کنند و این موضوع در دیوان محاسبات کشوری ساری و جاری است.

وی در ادامه گفت:در سال گذشته از ۴۰ درصد اسناد خزانه، توسط دستگاه‌هایی اجرایی با وجود فرصت دو ماهه که داده شده بود استفاده نشد.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره اختلاس‌های صورت گرفته در کشور گفت: متاسفانه در آذربایجان‌غربی شاهد چند مورد اختلاس بوده که مورد برررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

 

 جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور رئیس دیوان محاسبات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.