کارگروه‌های شورای برنامه ریزی به ۴ مورد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی: کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ۴ مورد کاهش یافت و تلاش بر کاستن موازی کاری‌ها در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسن پارسی پور با اشاره به کاهش کارگروه‌های ذیل شورای برنامه ریزی گفت: پیش‌ازاین ۱۳ کارگروه در ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان فعالیت داشت که اکنون به ۴ کارگروه تقلیل پیداکرده است.

وی این اقدام را در راستای کاهش موازی کاری‌ها و هدفمند سازی اقدامات کارگروه‌ها عنوان کرد و افزود: در اصلاحیه به جز کارگروه‌ها و شورا‌های مصرح در قانون، حذف شده که ۴۵ مورد از این کارگروه‌ها، کمیته‌ها و شورا‌ها منحل می‌شود یا در دیگر کارگروه‌ها تجمیع شده است.

وی با اشاره به عناوین کارگروه‌های ایجادشده تصریح کرد: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری به‌عنوان نخستین مورد، کارگروه توسعه روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری ازجمله کارگروه‌های تعیین‌شده است.

پارسی پور از دو تغییر دیگر خبر داد و گفت: در صورت ضرورت در هر کارگروه، ۲ گروه کاری به فراخور موضوعات ایجاد می‌شود و در هرکدام از کارگروه‌های ۴ گانه دو سازمان مردم‌نهاد و دو نفر به‌صورت حقیقی با الزام یک نفر خانم، به‌عنوان عضو ناظر به مدت یک سال باید انتخاب شوند.

وی با تأکید بر مشخص شدن ۳۰ وظیفه برای هرکدام از کارگروه‌ها اظهار کرد: وظایف در راستای توسعه و امور راهبردی استان‌ها تعریف‌شده و بعضاً وظایف جاری نیز در هرکدام از کارگروه‌ها تعریف می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیشنهاد ۱۰ روزه برای تشکیل کارگروه‌ها را ارائه داد و افزود: در این زمان برخی موارد مربوط به وظایف نیز باید تصمیم‌گیری شود و برای گروه‌های کاری نیز تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/ ر

کارگروه‌های شورای برنامه ریزی به ۴ مورد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.