آسیب‌های اجتماعی با مطالعه و فرهنگ سازی برطرف می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه با تاکید بر مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه جامعه، گفت: خیلی از مشکلاتی که ما داریم بخصوص در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مطالعه و فرهنگ سازی برطرف می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  پریسا محمدی گفت: کتاب و مطالعه در تسریع بخشیدن به روند توسعه بسیار موثر است و اگر می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به فرهنگ شود باید کتاب بخوانیم.

او در ادامه حمایت از شاعران، نویسندگان و هنرمندان را از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد دانست و گفت: ما به توسعه نخواهیم رسید مگر اینکه فرهنگ را اصلاح کنیم.

وی یادآور شد که به طور قطع زیرساخت توسعه، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، توسعه فرهنگی است و تا فرهنگ را سرلوحه قرار ندهیم نمی‌توانیم اتفاق خاصی را در هر شهر و دیاری رقم بزنیم.

او از مسؤلان خواست توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی که بین نویسندگان است داشته باشند و گفت: دبیرخانه دایمی شعر انتظار در شهرستان سنقر دایر می‌شود که امیدوارم مورد توجه ویژه آقا امام زمان (عج) باشد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تا زمانی که سخت افزار‌ها را آماده نکنیم توسعه اتفاق نخواهد افتاد، گفت: هدف ما این است که سال آینده دبیرخانه دائمی شعر انتظار، جشنواره ملی برگزار کند تا از سراسر ایران شعر بنویسند و بفرستند و به شهرستان بیایند و ظرفیت‌ها را ببینند چرا که با آمدن هر دست به قلمی به شهرستان بازخورد فراوانی در جامعه اتفاق میفتد.

محمدی همچنین اظهار داشت: وزارت ارشاد به تنهایی نمی‌تواند چندین تالار و سالن و زیر ساخت آماده کند از این رو لازم است فرمانداری فکری برای تالار بزرگ شهر بکند.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی جمعی و گروهی است، افزود: مسئولان از یک سو و مردم مطالبه گر از سوی دیگر باید دست به دست هم بدهند تا بتوان ظرفیت‌ها و توان مندی‌های شهرستان را معرفی کرد و هم چنین از الگو‌های نابی که در شهرستان است استفاده کنیم.

وی بااشاره به کار‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدیریت سابق سرلوحه برنامه ریزی‌های خود قرار داده اشاره کرد و افزود: به طور قطع جناب فاضلی که از دیروز سکان مدیریت ارشاد را به دست گرفته اند همچنان این مسیر بزرگداشت مفاخر و مشاهیر شهرستان‌ها را ادامه خواهند داد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد در پایان از بنی عامریان شاعر پیشکسوت سنقری و سرپرست انجمن شعر بوی جوی مولیان خواست انجمن ادبی به نام شعر انتظار در شهرستان راه بیندازند چرا که می‌تواند تکمیل کننده دبیرخانه باشد.
در این مراسم «رضا جمشیدی» از سرپل ذهاب، «مهدی بشیری» از سنقر و «محمد عنبری» از کنگاور به ترتیب عناوین اول تا سوم اولین جشنواره شعر انتظار را از آن خود کردند.

 

انتهای  پیام/ز

 

اختتامیه اولین جشنواره استانی شعر انتظار

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار