معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد گفت: استفاده از کیسه های پارچه ای رقیب سرسختی برای کیسه های پلاستیکی است.

کیسه های پارچه ای جایگزین سالمی برای کیسه های پلاستیکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا کوچک زاده معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد در اولین رویداد شهرجهانی؛ شهر بدون پلاستیک گفت: هرچه استفاده شهروندان از مواد پلاستیکی و نایلکس کمتر شود آلودگی های زیست محیطی نیز کمتر می شود.

کوچک زاده با بیان اینکه استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید ضروری است، افزود: خرید کالاهایی با کمترین پلاستیک، فعالیت های داوطلبانه برای تمیز کردن منابع طبیعی رودخانه ها از پلاستیک از جمله فعالیت هایی است که می توان با انجام آن ها به محیط زیست و طبیعت پیرامون کمک کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس ابتدا از خودمان شروع کنیم گفت: نباید فراموش کرد که در گذشته استفاده از پاکت های کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان یزد ادامه داد: دفن پلاستیک ها به معنای محو شدن یا نابودی مواد سمی آن ها نیست بلکه آن ها را وارد زنجیره غذایی می کند.

 کوچک زاده اضافه کرد: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی فرهنگ کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.

انتهای پیام/ غ

نه به کیسه های پلاستیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.