سفینه فضایی انتقال انسان‌ به سیاره سرخ در آتش سوخت + تصاویر

تیم کارشناسان شرکت اسپیس ایکس در تلاش برای انجام آزمایش‌های مختلف و ارسال سریع انسان به سیاره مریخ بودند اما بروز نقص فنی و خطا‌ی انسانی، پروژه‌های آن‌ها را در معرض شکست قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان شرکت اسپیس ایکس اعلام کردند سفینه فضایی مشهور به نام Starhopper حین آزمایشی برای بررسی موتور‌ها دچار آتش سوزی شده است. سفینه فضایی آزمایشی Starhopper نمونه کوچکی از سفینه فضایی اصلی است که با نام استارشیپ شناخته می‌شود. کارشناسان اعلام کرده اند نشت سوخت یا بروز نقص فنی در تخلیه سوخت از مخزن سبب آتش سوزی سفینه فضایی شده است و بررسی‌ها برای شناسایی دقیق علت آتش سوزی سفینه فضایی ادامه دارد.
 

انجام آزمایش این سفینه فضایی در سایت پرتابی بوکاچیکای شرکت اسپیس ایکس در تگزاس آمریکا انجام شده است و دانشمندان در این آزمایش در نظر داشتند توان موتور را بررسی کنند و حتی سفینه را به سفر‌های پروازی با ارتفاع محدود و کنترل شده ارسال کنند. بنابر پیش بینی‌ها کارشناسان اسپیس ایکس در نظر داشتند پروازی آزمایشی به ارتفاع ۲۰ متری با استفاده از سفینه فضایی استار هاپر انجام دهند. بنا بر تصاویر ضبط شده از لحظه انفجار سفینه فضایی آزمایشی طی کمتر از چند ثانیه به طور کامل دچار آتش سوزی شده است.
 

برخی کارشناسان آتش گرفتن سفینه آزمایشی را عمدی می‌دانند. کارشناسان اعلام کرده اند امکان دارد ایجاد بخار آب در زمان تخلیه سوخت سبب ایجاد آتش سوزی و نشت گاز متان شده باشد هرچند که مقام‌های اسپیس ایکس از اعلام اطلاعات دقیق درباره علت آتش سوزی خودداری کرده اند.
 

پس از بروز این اتفاق مقام‌های اسپیس ایکس تمامی مسیر‌های دسترسی به سایت پرتابی بوکاچیکا در سواحل جنوبی آمریکا را بسته اند تا مانع از انتشار علت دقیق آتش سوزی شوند.
 

چندی پیش هم کپسول فضایی کرودراگون اسپیس ایکس در زمان آزمایش سیستم موتور کمکی بر روی زمین دچار آتش سوزی گسترده شد که به گفته کارشناسان امکان استفاده دوباره از کپسول فضایی وجود ندارد. موتور مورد استفاده در این سفینه فضایی از نوع رپتور است که با استفاده از سوخت مایع فعال می‌شود و کارشناسان امیدوار هستند از این موتور برای ساخت سفینه‌های فضایی فوق پیشرفته و بزرگ در آینده استفاده کنند که روزی انسان‌ها را به کره مریخ حمل کند. درسفینه فضایی آزمایشی ۶ موتور رپتور قرار داشت که به طور کلی در آتش سوختند.
 

نخستین آزمایش سفینه فضایی استارهاپربا استفاده از سوخت متان و اکسیژن مایع انجام شده است. با وجود سوختن بخش‌های زیادی از سفینه فضایی کارشناسان امیدوار هستند بتوانند به انجام بازرسی درباره علت آتش گرفتن آن بپردازند.

منبع: nasaspaceflight
انتهای پیام/

اسپیس ایکس روی نوارناکامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نکته
۱۴:۱۲ ۲۸ تير ۱۳۹۸
خطا واشتباه وتست برای اونا جایز هست ولی برای متخصصین ما سوژه تمسخر میشه. قابل توجه غرب زده ها
آخرین اخبار