در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین۵۰ درصد اعتبارات لازم برای ترمیم جاده‌های مناطق سیل زده

معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین ۵۰ درصدی اعتبارات مورد نیاز برای ترمیم جاده‌های مناطق سیل زده خبر داد.

تامین ۵۰ درصد از اعتبارات برای ترمیم راه های خسارت دیده بر اثر سیل/ اتمام ساخت پل ها تا سال آیندهعبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با  اشاره به اینکه بیش از  ۱۳ هزار ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی  و آسفالته از جاده‌های کشور بر اثر سیل تخریب شده اند، گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار کیلومتر از این جاده‌ها ترمیم شده  است و تا پایان سال آینده تمام این ۱۳ هزار۴۰۰ کیلومتر جاده در سطح کشور ترمیم خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تلاش بیش از ۲۰ هزار نیروی فعال در راهداری کشور افزود: بیشترین میزان و تخریب راه‌ها مربوط به استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان بوده است که تا به امروز سازمان برنامه و بودجه کشور بخش عمده‌ای از بودجه مورد نیاز را برای ترمیم راه‌های آسیب دیده پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: نیاز کشور به تولید سالانه ۶۰۰ هزار واحد مسکن / شهرک سازی، برنامه جدید وزارت راه


وی ادامه داد: ۳ هزار متر پل   بر اثر سیل به صورت کامل از بین رفته است و به نظر می رسد با تلاش  شبانه روزی کارکنان راهداری ترمیم این پل ها حداکثر تا سال آینده و بیش از ورود سرمای زمستان به اتمام می‌رسد.

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، تصریح کرد: بسیاری از این پل‌ها نیاز به ‍ خرپایی و نصب تجهیزات ملزوم دارد که با تامین منابع مالی امیدواریم تا سال آینده به اتمام برسد.

حسن نیا تصریح کرد: باید با تامین تجیهزات  از جمله همچنین قیر و آسفالت بتوانیم هرچه سریعتر کمبود‌های موجود در راه‌های روستایی و شهری را جبران و ترمیم کنیم.

وی تاکید کرد: استان لرستان از بیشترین میزان آسیب برخوردار بوده و ۵۰ کیلومتر از راه‌های استان به طور کامل تخریب شده است، همچنین ۲۳ پل بزرگ، ۲۲۴ پل، آبرو و آبنما در کل استان لرستان تخریب شده است.  

مدیر عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، با بیان این که بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان به راه‌های استان لرستان خسارت وارد شده است، افزود: میزان کل خسارت‌های وارد شده بر راه‌های روستایی و آسفالته ۳هزار و۵۰۰ میلیارد تومان بوده  که بیش از ۵۰ درصد از آن با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور  واریز شده است و امیدواریم تا در آینده‌ای  نزدیک باقی اعتبار‌ها هم تامین شود.

انتهای پیام/

۳ هزار متر پل   بر اثر سیل به صورت کامل از بین رفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار