برگزاری جشنواره‌های بومی محلی نقطه عطفی برای احیای ورزش های سنتی است

با استقبال پرشور مردم و با برگزاری مسابقات بومی محلی و سنتی افتتاحیه جشنواره جام خوشه چین، امروز پنج شنبه بیست و هفتم تیر ماه، در سراب کرند غرب برگزار شد.

برگزاری جشنواره‌های  بومی محلی نقطه عطفی برای احیای ورزش های سنتی استبه گزارش    خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، بهرام بهروش ریاست هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری افتتاحیه جام خوش چین خبر داد و گفت:  شاهد برپایی سیاه چادر، پخت غذا‌های سنتی، طنز زیبای عباس منصوری (ممو) مسابقات متعددی همچون طناب کشی، زوران، قمچان، لی لی، هفت سنگ برگزار شد، که خوشبختانه حضور چشم گیری از سوی مردم و مسئولین به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه جشنواره‌ها و مسابقات متعددی در سراسر استان برگزار می‌گردد افزود: پس از برگزاری، نفرات برتر مسابقات شهرستان‌ها مشخص می‌شوند، و این نفرات طی چند ماه آتی در مسابقات قهرمانی استان شرکت خواهند کرد.

این مسئول در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شور و شوقی که در دل مردم برای ساعتی بوجود می‌آید و باعث می‌شود از فضای ماشینی بدور باشند، هدف اصلی کل مجموعه هیات بومی محلی استان می‌باشد.

بهروش در پایان گفت: برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات بومی محلی نقطه عطفی ست برای رسیدن به اهداف این هیات، که در احیای بازی‌های سنتی و بومی محلی که از قدیم برای ما بیادگار مانده تلاش کنیم، بصورت خیلی خوب و جامع به آیندگان انتقال دهیم.

انتهای پیام/ز

 

برگزاری افتتاحیه جام خوش چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار