در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بودجه رونق تولید به بنیاد برکت نمی‌رسد/ راه‌اندازی بیش از یک میلیون طرح اشتغالزایی تا ۱۰ سال آینده

مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت گفت: هیچ مبلغی از بودجه رونق تولید دولت به بنیاد برکت نمی‌رسد.

مرتضی نیازی مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: پارسال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور را راه‌اندازی کرد که این طرح‌ها در ۳ هزار روستای کشور راه اندازی شد.

او با بیان اینکه ایجاد طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور از نیمه دوم پارسال آغاز شد، افزود: امسال ۳۰ هزار طرح اشتغالزایی در ۶ هزار روستا اجرا خواهد شد، بنیاد برکت در ۳۶ روستای شهرستان بیجار، ۱۵۰ طرح اشتغالزایی راه‌اندازی کرد.

به گفته مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت، ظرفیت روستا‌های کشور بسیار زیاد است و همچنین مواردی در خصوص تأمین اعتبارات مالی وجود دارد که دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این زمینه همکاری داشته باشند.

نیازی با بیان اینکه بانک‌های کشور تجارت محور هستند، در حوزه تأمین مالی روستاییان به تسهیلات دسترسی ندارند، گفت: با توجه به اینکه در دنیا بانکداری اجتماعی محور راه اندازی شده است، روستاییان برای دریافت تسهیلات دارای اعتبار هستند.

مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت با بیان اینکه بانکداری اجتماعی محور و متناسب با تأمین مالی خرد در کشور وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با بانک‌های عامل بنیاد برکت، اعطای تسهیلات به روستاییان مبتنی بر ضمانت‌های موجود آن هاست.

نیازی با بیان اینکه روش جدید در بانک‌ها آغاز شده که اهلیت روستایی و حتی یارانه فرد روستایی به عنوان ضمانت قابل قبول است، گفت: قابل قبول بودن اهلیت روستایی قدمی در جهت بانکداری اجتماعی است که بنیاد برکت در این حوزه ورود کرده است.


بیشتر بخوانید: ایجاد بیش از ۱۴ هزار طرح اشتغال در مناطق سیل زده/ مشکلی در ارائه خدمات بیمه‌ای وجود ندارد


او با بیان اینکه از بودجه رونق تولید دولت هیچ مبلغی به بنیاد برکت نمی‌رسد، افزود: هدف بنیاد برکت این است که تا ۱۰ سال آینده، یک میلیون و ۲۰۰ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور اجرا کند.

به گفته مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت با اجرایی شدن طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور می‌توان عملاً معضل اشتغال روستاییان را حل کرد.

نیازی افزود: هر فردی که مهارت داشته باشد، تحت پوشش بنیاد برکت قرار خواهد گرفت و همچنین فردی که توانایی راه اندازی یک کسب و کار، آموزش و مهارت لازم را داشته باشد، دارای اهلیت فنی مورد تأیید بنیاد برکت است.

به گفته مدیر طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت، افراد کم درآمد و سرپرست خانوار در اولویت هستند، اما نکته قابل توجه این است که این افراد اهلیت فنی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.