امام جمعه بجنورد در قم عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت جوانان ضرورت و نیاز کشور است

آیت الله یعقوبی گفت:بسیاری از پیشرفت‌ها به همت جوانان ایجاد شده است،مسئولان باید جوان انقلابی را در امور جامعه به کار گیرند.

استفاده از ظرفیت جوانان ضرورت و نیاز کشور است/نمازجمعه موجب پاکی دل‌ها از غفلت‌ می‌شودبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله یعقوبی،نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد  امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس گفت:استفاده از ظرفیت جوانان مؤمن، انقلابی و متخصص را ضرورت و نیاز کشور دانست و تاکید کرد: مسئولان باید در دستگاه‌های اجرایی جوانان متخصص، متعهد و انقلابی را در امور جامعه به کار گیرند چرا که بسیاری از پیشرفت‌های کشور با همت جوانان ایجاد شده است.

آیت الله یعقوبی ادامه داد: استفاده از منابع طبیعی و ظرفیت‌های موجود در کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، کاهش وابستگی به نفت و خارج از جمله و حمایت از محرومان و پابرهنگان نکاتی است که در بیانیه گام دوم بر آن‌ها تاکید شده است.

وی با بیان اینکه تحلیل‌های اشتباه نباید موجب غفلت جوانان، مردم و مسئولان باشد گفت: برخی ادعا می‌کنند که اگر در مقابل استکبار انعطاف نشان دهیم مشکلات کشور برطرف می‌شود که این تحلیلی غلط است چرا که آن‌ها با اصل نظام و انقلاب مخالف هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی با بیان اینکه مسئولان و ملت ایران نباید در مقابل جریان‌های استکباری منفعل باشند، اظهار داشت: مقاومت در برابر مستکبران جواب می‌دهد و امروز فرهنگ مقاومت انقلاب اسلامی به جهان صادر شده و به الگویی موفق در منطقه تبدیل شده است.

آیت الله یعقوبی گفت: توجه به ظرفیت‌های داخلی امکان ایجاد اقتصادی پویا و پررونق در کشور وجود دارد و ارتقای کمی و کیفی تولیدات در سال رونق تولید نشان دهنده این است که قدرت «ما می‌توانیم» در جامعه نهادینه شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی تاکید کرد: بلند همت بودن، قدر دانستن برکات و دستاورد‌های انقلاب، غفلت زدایی و هوشیاری نسبت به حرکت در مسیر آمان‌های انقلاب از جمله محور‌های مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی درادامه قرآن، ولایت، ماه رمضان و نماز جمعه را از جمله سفره‌های معنوی الهی دانست و گفت: باید آحاد جامعه با شناخت این نعمت‌های الهی، نسبت به درک و استفاده از این نعمت‌ها کوشا بود.

آیت الله یعقوبی، ولایت را از جمله نعمت‌های مهم الهی دانست و ادامه داد: مردم با خدا، پیامبر، اولی الامر و ولایت عهد و پیمان بسته اند که باید به این عهد و پیمان خود وفادار بوده و به آن عمل کنند.

وی با بیان اینکه نماز جمعه یکی از سفره‌هایی است که به برکت انقلاب اسلامی به ملت مسلمان ایران اسلامی عطا شده است، اظهار داشت: ۹۰۰ امام جمعه هم اکنون در کشور وجود دارد که هر هفته مردم را با معارف اهل بیت (ع) آشنا و نسبت به مسائل روز کشور آشنا می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان شمالی، نماز جمعه را خیری مستمر در جامعه دانست و گفت: نمازجمعه موجب پاکی دل‌ها از غفلت‌ها و جهالت‌ها می‌شود و پیام نماز جمعه ذکر و علم است.

در مسیر پرفراز و نشیب چهل ساله انقلاب، ملت ایران با پیروی از رهنمود‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مسیر حرکتی خود رشد کرد و به پیشرفت دست یافت و مشکلات را از پیش پای خود برداشت.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب، خلف صالح امام خمینی (ره) است گفت: معظم له راه معمار کبیر انقلاب را با قدرت و با صلابت ادامه می‌دهد، کشور را از تمام بحران‌ها خارج و مسیر پیشرفت کشور را سرعت بخشیده است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: ایجاد انقلاب با همت‌های بلند میسر شد و استمرار آن نیز با همت ادامه خواهد داشت که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بر همت ملت ملت و جوانان ایران تاکید کرده اند.

آیت الله یعقوبی، با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به بهای اندک بوجود نیامده است، گفت: انقلاب با همت افراد شاخص، علمای بزرگ و مجاهدت‌های ایثارگرانه جوانان محقق شد و به طور قطع انقلاب اسلامی نیز با همت جوانان و مردم خود مسیر مقابل را با قدرت ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه گام تاکید شده در بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار داشت: بشریت تشنه عدالت، تقوا و کرامت است و انقلاب اسلامی آب گوارایی برای نجات ملت‌ها از گرفتاریهاست.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم نسبت به غفلت از آرمان‌های انقلاب هشدار داده اند چرا که دشمن هیبت، قدرت و هویت ما را نشانه گرفته است به همین دلیل ملت باید بیدار بوده و نسبت به توطئه‌های دشمنان هوشیار و بیدار باشد.

آیت الله یعقوبی با بیان اینکه مبادا وسوسه خناسان موجب تردید جوانان شود گفت: انقلاب اسلامی، دشمنی به نام استکبار دارد و تا استکبار وجود دارد، شعار‌های کوبنده انقلاب نیز علیه مستکبران وجود داشته و ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم

برچسب ها: نماز جمعه ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.