به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، پریسا محمدی در کارگاه آموزشی مربیان و تسهیلگران جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی استان در کرمانشاه اظهار داشت: این کارگاه به منظور آموزش تسهیل گران و مربیان باشگاههای کتابخوانی استان با حضور فعالان، علاقهمندان و کارشناسان حوزه کتاب آغاز شد.
دبیر اجرایی جام باشگاههای کتاب و کتابخوانی کودک و نوجوان کرمانشاه ادامه داد: باشگاههای کتابخوانی بر اساس چهار گروه سنی در تیمهای حداقل ٨ و حداکثر ١٥ نفره تشکیل و با مدیریت و هدایت مربی کتابخوانی اداره میشود و بچه ها، کتابخوانی خلاق را یاد میگیرند.
وی به نحوه فعالیت جام باشگاههای کتابخوانی اشاره کرد و افزود: فعالیتهای مانند نامه به نویسنده، نامه به شخصیتهای داستان، نوشتن ادامه داستان، تصویرسازی بر اساس محتوای داستان، طراحی جلد و سایر فعالیتهای خلاقانه از جمله اهداف و فعالیتهای است که بر اساس علاقه بچهها در جام باشگاههای کتابخوانی دنبال میشود.
دبیر اجرایی جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان کرمانشاه همچنین گفت: خروجی باشگاههای کتابخوانی که به صورت گروهی آماده میشود به محک داوری گذاشته میشود و در جشنوارههای باشگاههای کتابخوانی استانی و کشوری شرکت داده و نهایت باشگاه برگزیده و برنده جام معرفی و تقدیر خواهد شد.
وی با بیان اینکه رقابتی کردن این فعالیت به منظور ایده پردازی بیشتر در میان کودکان و نوجوانان است، اذعان کرد: ١١٧ جام باشگاه کتابخوانی شامل ٥٠ باشگاه در کرمانشاه و ٦٧ باشگاه دیگر در سطح دیگر شهرستانهای استان در سال ٩٧ فعال شدند.
وی با بیان اینکه دستاوردها و تجارب خوبی در سال گذشته در جام باشگاههای کتابخوانی استان به دست آمد، افزود: در سال جاری نیز بنا داریم با تعداد کارشناسان، متخصصان و علاقهمندان بیشتری در جهت فعالیت کودکان و نوجوانان در جام باشگاههای کتابخوانی همکاری داشته باشیم.
این کارگاه آموزشی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و با همکاری دفتر مطالعات و برنامهریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور ١٧٠نفر از مروجان کتابخوانی، کتابداران، معلمان، مربیان، کارشناسان حوزه کتابخوانی و فعالان فرهنگی شهرستانهای استان برگزار شد.
معرفی برنامه جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان، ضرورت بهکارگیری روشهای مشارکتی، اصول و مبانی تسهیلگری و تفاوتهای آن با مربیگری، شیوههای ارزیابی مشارکتی ادبیات کودک، بررسی نمونههای ترویج کتابخوانی، و تمرین مستندسازی و اطلاعرسانی پیوسته ازجمله سرفصلهای آموزشی در این کارگاه است.
انتهای پیام/ز