خبر ترور امام جمعه گرمسار حقیقت دارد؟ + تصاویر

عصر امروز در برخی شبکه‌های اجتماعی خبری مبنی بر ترور امام جمعه گرمسار منتشر شد که به بررسی آن پرداخته‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۱۹:۳۴ عصر امروز خبری جعلی در یکی از رسانه‌های معاند نظام اسلامی و ملت ایران منتشر شد که از ترور حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی، امام جمعه گرمسار حکایت داشت.خبر به‌سرعت از طریق رسانه‌های معاند دیگر و برخی رسانه‌های کپی‌کار داخلی بازنشر شد و در شهر گرمسار نیز تعجب شهروندان را برانگیخت.

از شایعه تا واقعیت/ امام جمعه گرمسار ترور شده است؟

در این خبر با تیتر «حمله مسلحانه به امام جمعه گرمسار» آمده بود: «ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز جمعه ۲۸ تیرماه، امام جمعه گرمسار در مسیر حرکت به سمت ایوانکی مورد هجوم مسلحانه سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرار گرفت و از ناحیه کتف چپ، مجروح شد.

در این حمله، مأموران راهور ناجا با موتورسوار مهاجم به امام جمعه گرمسار درگیر شده و یک مأمور راهور در این تیراندازی به قتل رسید.

امام جمعه گرمسار هم‌اکنون به دلیل جراحات وارده در بیمارستان معتمدی گرمسار بستری شده است».

از شایعه تا واقعیت/ امام جمعه گرمسار ترور شده است؟

اما واقعیت چیست؟

بر اساس آنچه رسانه‌های محلی منتشر کرده‌اند، نماز جمعه این هفته گرمسار امروز به امامت حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه این شهر اقامه شده است.

از آنجایی که هنگام اذان ظهر به افق گرمسار حدود ساعت ۱۳ و ۱۰ دقیقه است و به‌طور طبیعی خطبه‌های نماز جمعه و دیدار‌های مردمی و حواشی آن تقریباً دو ساعت به طول می‌انجامد، اساساً در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه که مورد ادعای این رسانه معاند است، امام جمعه گرمسار در محل میعادگاه نماز جمعه این شهر حضور داشته؛ چنانچه خود و نمازگزاران حاضر در محل نیز این امر را تأیید می‌کنند.

بنابراین، در این ساعت به هیچ وجه امکان عزیمت امام جمعه گرمسار به سمت ایوانکی که در خبر جعلی فوق مورد ادعا قرار گرفته است، امکان ندارد.

بررسی‌های خبرنگار فارس از شورای تأمین استان سمنان و شهرستان گرمسار نیز حکایت دارد امروز هیچ واقعه خاصی در استان سمنان به‌ویژه در شهرستان مورد ادعای این رسانه معاند گزارش نشده است؛ چه برسد به اینکه یکی از نیرو‌های پلیس راهور نیز به شهادت رسیده باشد.

سالم هستم و خبر ترور دروغ است

اما در همین حال، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا آرامی امام جمعه گرمسار در گفت‌وگویی که ساعتی پیش با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان انجام داده است، می‌گوید: امروز جمعه، ۲۸ تیر و ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه است؛ ما هم در دفترمان در جوار مسجد جامع گرمسار هستیم.

وی تصریح می‌کند: نمی‌دانم این شایعه را به چه دلیل پخش کردند؛ امروز نماز جمعه را مثل هفته‌های گذشته خواندیم و مثل همیشه آخرین نفری بودیم که از مسجد خارج شدیم.

امام جمعه گرمسار اضافه کرد: ما هر هفته پاسخگوی مردم هستیم و امروز هم نه کسی مزاحم ما شد و نه کسی سراغمان آمد؛ نماز جمعه اقامه شد و خیلی طبیعی به خانه رفتیم.

آرامی بیان کرد: عصر هم در مورد موزه شهدا مصاحبه‌ای داشتیم و مستندی در این‌باره در حال تهیه است؛ بعد هم به مسجد آمدیم و شرایط خیلی عادی است.

فیلمی کاملاً کذب

در خبر جعلی ابتدایی، فیلمی به محتوای ساختگی خبر الصاق شده است که نشان می‌دهد در درگیری رخ‌داده، یک مأمور پلیس راهور گرمسار به شهادت رسیده است.

این رسانه معاند ادعا هم می‌کند که در این درگیری و حسب فیلم منتشره، یکی از مأموران پلیس راهور در جریان این ترور ساختگی به شهادت رسیده است؛ اما همه این‌ها داستانی ساخته ذهن متوهم و بیمار رسانه‌های معاند نظام اسلامی است.

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان هم به خبرنگار فارس می‌گوید: رسانه معاندی شایعه کرده و هیچ مشکلی در گرمسار نداریم و این خبر کذب است.

وی تصریح کرد: این مورد در شبکه‌های مجازی شایعه شد؛ آن را صد درصد کذب می‌دانم و همکاران پلیس راهور استان سمنان صحیح و سالم در حال انجام وظیفه هستند و هیچ مشکلی وجود ندارد.

از شایعه تا واقعیت/ امام جمعه گرمسار ترور شده است؟

اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت امام جمعه گرمسار/ امشب

تیر آخر به رسانه معاند

اما تیر آخر بر این رسانه معاند و خبر جعلی‌اش، اقدام امام جمعه گرمسار است که در صحت و سلامت کامل، امشب در مسجد جامع این شهر حاضر شد و نماز مغرب و عشاء را نیز اقامه کرد.

حجت‌الاسلام آرامی پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، دقایقی با مردم نیز درباره این خبر جعلی و ساختگی سخن گفت.

منبع:فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار